Chevrolet US 0: stroomcircuit

Beste professionals/particulieren,

mijn knipperlichten doen het niet, en bij het remmen brande eerst alleen het derde remlicht, dit heb ik laten nakijken en het bleek dat het hele stroomsircuit niet in orde is.
Ook trekt de auto de accu leeg, ook onder het rijden, ik heb de accu en dynamo al vervangen voor een van de sloop. weet iemand waar het probleem kan zitten?

alvast bedankt!

corsica-owner

Geplaatst door corsica-owner (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Ook hier weer, hoe oud is de corsica, is het een 4 cil of een 6 cil, wat is de motorinhoud, is het een automaat of een handgeschakelde, loopt ie op benzine of ook op gas?
Dit soort vragen met zo weinig informatie kun je ook stellen aan de waarzegster op de kermis, krijg je in elk geval een antwoord, nu niet want ik kan er niks mee, alleen maar vragen stellen!
Nog 1 vraag, heeft de corsica amerikaanse of europese knipperlichten, dus rode of oranje knipperlichten? enneh zit er ook een trekhaak onder?
Zit de originele radio er nog in of is er een discotheek ingebouwd? enne die dynamo, wel een exact gelijk type? en die accu, een beetje een fatsoenlijke, niet zoeentje van de bouwmarkt met 36 of 44 amper uur?

nou hier de antwoorden op en dan kijk ik of ik wat voor je kan doen!

gr

Peco Power

corsica-owner (0), 15 jaar geleden

Beste Mercury,

Bedankt voor uw snelle reactie!
Dit zijn de gegevens van de auto:
1990
2.2 4cil.
benzine
schakel
ameirkaanse knipperlichten (rood)
geen trekhaak
wel een JVC radio, deze doet het ook niet meer
de dynamo heeft als enige verschil dat het wieltje van de mulitriem iets kleiner is, ik heb mij laten vertellen dat dit niks uit maakt. Ik heb de oude dynamo nog dus ik zou het wieltje kunnen overzetten.
de accu is 45 ah

Ik had informatie als motor inhoud en bouwjaar wel ingevuld, maar waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan, excuses voor het ongemak

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

dat lijkt er meer op qua gegevens.


krijg je spanning bij de richting aanwijzers? zekeringen heel?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Goed, je hebt ergens sluiting, waarschijnlijk in de bedrading van de remmerij, of in de remschakelaar bij de pedalen. Omdat je en amerikaanse uitvoering hebt (rode knipperlichten) kan het ook nog in de knipperlichten zitten, bij amerikanen werkt het remlicht samen met het knipperlicht, voor europa wordt dit vaak aangepast. Op je dynamo zaten alle aansluitingen gelijk?
Heb je een multimeter? deze heb je echt nodig om hier uit te komen.
Zet de multimeter op volts en meet de spanning van de accu zonder de kabels (plus en min ) van de auto eraan. deze zal zo'n 12 13 volt moeten zijn.
sluit de kabels weer aan en start de auto, meet de spanning over de accu polen nu weer, dit zal zo tussen de 14 en 16 volt moeten zijn.
is dit lager, dan is je dynamo niks! (zeker als ie minder dan 12 volt levert)
zet de auto uit.
Zet de multimeter op amperes, en haal de plus kabel los, meet nu met de multimeter tussen de plus kabel en de plus pool de amperes die de auto afneemt, dit mag eigenlijk helemaal niets zijn. (een 0,5 ampere aanwijzing is al te veel)
geeft ie meer aan dan zul je met iemand erbij op deze manier de multimeter in de gaten houdend, een voor een de zekeringen moeten verwijderen tot de multimeter 0 aangeeft (of een hele lage stroom) deze zekering is verantwoordelijk voor de hoge stroomafname. dan wordt het zoeken, kabelbruek/doorgesleten, schakelaar of stekker vol vocht/defect, iets verkeerd aangesloten. Je kunt in de kofferbak ook geen gaten vinden van een vroegere trekhaak? sommige mensen halen als gewichtsbesparing de trekhaak eraf en knippen zo de snoeren af, en daar krijg je vaak dit soort vervelende sluitingen van. meestal knalt er wel een zekering, maar niet altijd. oh ja, check ook ff of er niet ergens een hele dikke zekering op een plek van een lichtere zit, dit wil ook nog wel eens aangeven dat er iets aan de hand is, dus bijv een 25 a zekering op de plek van een 10 ampere zekering.

suc6

Peco Power

Heb je geen multi meter, haal er dan 1tje bij de bouwmarkt, zo vreselijk duur zijn ze niet en ze zijn altijd handig, ook als je bijv in huis eens een stopcontactje moet vervangen of aanleggen.

corsica-owner (0), 15 jaar geleden

Beste mercury,

bedankt voor uw advies!
mijn auto heeft nooit een trekhaak gehad, had ik al eerder naar gekeken om een andere reden, dus dat probleem is uit gesloten. wel is de stekker van mijn kofferbak verlichting door geknipt... deze is nu af getaped, maar zou dit ook voor een soort gelijke stooring kunnen zorgen? ik ga in ieder geval mijn accu even doormeten zo als u zei.
mijn zekeringen zijn in orde het gebeurd allen vaak dat de zekering doorslaat van de aansteker. U zegt ook dat het probleem bij mijn rempedaal kan zitten, maar mijn 3e remlicht doet het wel.

Beste citroënmonteurtje,

U ook bedankt voor uw reactie, mijn zekeringen zijn in orde en mijn lampen doen het wel op het moment dat ik de lichten aan zet (zelfde vitting), ook aan de voorkant van mij auto branden deze gewoon (ze knipperen niet).

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

is de clignoteur wel goed? zou een hoop kunnen verklaren.
aansteker, daar hebben ze waarschijnlijk de radio van afgetapt, radio eruit en draden van de aansteker gewoon weer aansluiten, (dus alle er aangeknoeide draden er af halen en alles weer goed intapen. Radio gewoon via de zekering van de radio laten lopen of rechtstreeks vanaf de accu afhalen. zit de radio aangesloten op de originele boxen? wil ook nog wel eens problemen geven.. Ik ben niet echt thuis in de corsica's ga gewoon uit van eerdere ervaringen met andere amerikanen

gr

Peco Power

Check ook www.probleembak.hyves.nl voor (on)zinnige autopraat

corsica-owner (0), 15 jaar geleden

Beste Mercury,

Ik heb het besproken met de monteur die mijn auto heeft bekeken vanwegen het probleem met de lampen en de accu, hij zegt dat het niet de clingnoteur kan zijn, maar in ieder geval hatrelijk dank voor uw reacties!

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Je hebt nu dus wel remlichten, maar geen knipperlichten meer, het probleem zit m in het feit dat amerikaanse auto's in amerika de knipper en remlichten in 1 lamp combineren dus als je voor het stoplicht op de rem staat en je wilt rechtsaf, dan brand links het remlicht en rechts gaat het remlicht dan aan en uit. laat je de rem los, dan blijft alleen deze kant knipperen. vandaar ook mijn vraag over rode dan wel oranje knipperlichten en mijn vraag over de trekhaak, want geen aanhanger in nederland die dat begrijpt!!! vraag is nu, hebben je knipperlichten een eigen lamp of werken ze samen met het remlicht? ik denk nl dat je garage nu een draad getrokken heeft van het derde remlicht naar je remlichten en hierdoor de knipperlichten in de war heeft geschopt.... Als je de knipperlichten of de alarmlichten aanzet, hoor je de clignoteur dan ook? als je hem niet hoort, deugt er toch echt iets niet. Nog even voor de duidelijkheid, je hebt helemaal geen knipperlichten? of voor wel en achter niet? enne .... als je de alarmlichten aanzet dan heb je ook niets? en voordat je remlichten gerepareerd zijn had je nog wel knipperlichten??

Zit er bij jou in de buurt niet iemand die normaal met amerikanen bezig is? rij daar eens langs, die hebben er veel meer kijk op, garages bij mij in de buurt komen vaak ook met dit soort problemen van usa auto's bij mij langs of bellen of ik ff wil kijken of weet wat het is. Het werkt allemaal net ff iets anders dan de meeste auto's (da's voor mij de kick, maar voor een ander vaak een nachtmerrie)

nou, geef ff weer wat info, ga ik kijken wat ik voor je kan doen,geef ook ff je woonplaats, miss weet ik iemand bij je in de buurt die er verstand van heeft.

gr
Peco Power

corsica-owner (0), 15 jaar geleden

Beste Mercury,

Zoals ik als eerder had geschreven, heb ik amerikaanse achterlichten, dus deze werken inderdaad samen mijn knipperlichten. Het klopt ook dat de verlichting van mijn derde remlicht is door getrokken naar mijn achterlichten. Mijn knipperlichten voor doen het wel, maar blijven branden, achter doen ze het helemaal niet, als ik mijn gevaren lichten aandoe dan gaan de lichten voor wel knipperen (achter dus niet) en hoor je ook de clignoteur. Voordat mijn remlichten waren gerepareed had ik dit probleem al met mijn knipperlichten.
Ik woon in Lelystad en de enige amerikaanse garage die ik hier ken heet corvette clinic, maar er is een wachtlijst van een jaar voordat mijn auto aan de beurt is.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

www.autopart den dolder.nl neem ff contact op, er is ergens iets misgegaan met de bedrading, dit is een hele grote sloperij van usa cars, daar ligt vast wel net zo'n corsica (qua verlichting) miss verstandig om dat eens te bekijken,mis dat je kunt zien wat er fout zit, soms zit het in de wattage van de lampen (te zwaar) of met een verkeerde aansluiting, amerikanen hebben een andere banjonetsluiting. Nou kan ik je wel een bedradingsschema plaatsen, maar dat is zo'n enorme wirwar qua kleuren, daar wordt je echt niet vrolijk van.

gr
Peco Power

corsica-owner (0), 15 jaar geleden

Beste Mercury,

Bedankt voor uw reacties, ik zal eens kijken op de website die u me hebt gegeven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US 0 of stel zelf een nieuwe vraag.