Chevrolet US Beretta: te hoog toerental

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

Een clublid heeft een chevy beretta 2.8,als hij 120 km rijd geeft de toerenteller 4000tpm aan,ik zelf heb een 3.1 daar geeft hij op aan met 120 2000 tpm,we hebben bougie,s en kabels vernieuwd,hij heeft ook geen katelysator er onder? is dit een automatiche bak probleem,of is dit normaal.
De wagen is een amerikaanse import?
B.v.d Lucas1955

Lucas1955

Geplaatst door Lucas1955 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Beretta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Het zou een slippende bak kunnen zijn, maar dan zou je bij gas geven ook veel slip moeten hebben, een slippende bak herkennen doe ik meestal zo:
vanaf stilstand wegtrekken en de toerenteller op 2500/3000 toeren vast houden. De snelheidsmeter moet dan flink vlot stijgen en door blijven lopen, af en toe zal ie natuurlijk ff zakken omdat ie een hogere versnelling pakt. versnelt de auto in een bepaalde versnelling niet meer of nauwelijks dan kan de bak slippen. bij 80 ineens wat gas bijgeven (niet teveel om terugschakelen te voorkomen) moet ook versnelling opleveren.
Bovendien wordt de olie in de bak vaak te heet en wordt zwart/donkerbruin ipv rood en het stinkt branderig. Ook zou het kunnen dat de overdrive niet pakt, deze moet in D bij een constante snelheid vanaf zo'n 80 wel er in vallen, je kunt ze gewoon tellen vanaf stilstand. ook zou de lockup van de 3e en de overdrive niet kunnen werken, dit heet de tcc, de torque clutch control.
Deze zit voor op de bak, ik heb er wel eens eerder een stuk aangewijd in een topic van een automaatbak van een corsica ,zelfde auto als de beretta maar dan 4 deurs diverse types pontiac, oldsmobile en buick trouwens ook.
ik zal het topic voor je zoeken en hier plaatsen

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

http://img460.imageshack.us/img460/8999/...
[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

deze stekker, hieronder zit de tcc solenoid, deze geeft heel vaak problemen.
De import beretta heeft waarschijnlijk ook nog een andere (kortere) overbrenging, voor europa werden deze vaak hoger uitgevoerd ivm de hogere snelheden die hier gereden worden.

gr

Peco power

Lucas1955 (0), 15 jaar geleden

Bedankt,voor de uitleg,alleen de foto is volgens mij een 4 cylinder,de TCC soleniod van een 6 Cyl zit in de bak,want dat heb ik op de cd rom van CHILTON staan.en die kan ik bestellen uit de USA via Rockauto.com een zeer betrouwbare leverandsier waar ik al veel onderdelen hebt besteld en snel geleverd gekregen voor mijn beretta gt.
Bedankt Groet Lucas

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

http://img460.imageshack.us/img460/8999/...

hier staat ie voor de v6
gr
Peco power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

http://www.a-body.net/images/kb/replacet...

de bak voor de 2.8 is een 3t40, 3speed met tcc, hier kun je het type aflezen, eigenlijk is het een t125 C met een computer dus. Anders is het een 4t60 bak, deze zit ook onder de pontiac transsport bijv.(4bak)

http://www.a-body.net/images/kb/replacet...

gr

Peco power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Beretta of stel zelf een nieuwe vraag.