Chevrolet US Trans Sport: Temperatuur meter valt uit, ventilator gaat aan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.4L

De temperatuur wordt niet meer gemeten (meter op dashboard komt niet uit laagste stand) en de ventilator draait constant (waarschijnlijk een beveiliging als de temepratuur niet meer gemeten kan worden?). Reeds tweemaal is de keramische temperatuursensor in het motorblok vervangen. Na reparatie is het probleem voor korte tijd opgelost waarna de sensor weer stuk lijkt te springen en de temperatuurmeter terug naar de nulstand gaat. Weet iemand een oplossing?

edwindezeeuw@versatel.nl

Geplaatst door edwindezeeuw@versatel.nl (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat is de kilometerstand? Dit blok is berucht om z'n lekkende V-pakkingen (inlaatspruitstukpakkingen) en de types tot 2001 kregen daar vaak ellende mee rond de 120000km, de types daarna hadden een beter gegoten (afgedichte pakking en gingen dan vaak bij 180000- 200000km stuk. Waarom geef ik je deze informatie? een temperatuursensor kan alleen vloeistof meten , op het moment dat er lucht is wordt er geen signaal afgegeven en valt de meter op nul, nu zal er of door de lpg installatie (hoelang zit die er al in? ) of door de evt lekkende v-pakking dus wss een luchtbel ontstaan en die nekt je temp sensor. temp sensor stuk=> noodprogramma en fan slaagt aan. Geeft ie ook een storingsmelding op het dashboard(met de daarbij gepaard gaande gong) of gaat het motormanagement lampje branden (het oranje motortje op je dashboard tussen de klokken in?) Ook willen de motorsteunen van deze auto's nog wel eens wat slecht zijn en daar kan zo'n keramische sensor ook minder goed tegen. (voel je ook een schokje,bonk als je gasloslaat bij 80 en direkt weer gas geeft?) Ik ben zelf ook in het bezit van zo'n Trans sport (2001) voor dagelijks gebruik en deze heeft nu 145000 km gelopen, maar ff een stukje historie van dit voertuig afgelopen 2 jaar vervangen: V-pakking (bij121000km, remmerij voor bij 106 en bii 133000km voor en achter, draagarms links en rechtsvoor (bij 133k km) Banden bij 106 en bij 133000km rondom, wielagers links en rechts voor, schokbrekers voor en achter bij 121000km, motorsteunen en startmotor bij 125000km, ruitewisserarmen tig maal afgesteld, vervangen en nog steeds niet goed (wel een kras in de voorruit door al die ellende) Ik kocht deze auto toevallig een keer met een halfjaar garantie en de garage heeft echt zijn best er op gedaan en nooit ergens over lopen zeuren of klagen, kreeg zelfs nog een half jaar extra op de motor, maar geef dit even aan wat er allemaal voor ellende achterweg kan komen bij een auto die er knap uitziet, weinig kilometers heeft gedraait maar een baas ertussen heeft gehad die er nogal wild en ruig mee is omgespronen denk ik. Nu is ie zolangzamerhand weer helemaal gereviseerd en ik vindt het een heerlijk rijdende auto, maar als je de kwaalthjes niet goed kunt herkennen of omschrijven dan heb je vrij snel een groot probleem.
Maar goed, lang verhaal en echt niet om je de moed in de schoenen te praten, want er zijn er tig die meer dan 3 ton hebben gelopen zonder ellende. Ik probeer alleen aan te geven hoe belangrijk onderhoud is bij dit type auto en er bewust mee omgaan (amerikaans dus rustig, geen loden voet). Kan je garagist hem ook uitlezen? miss dat daar ergens een andere melding uit te voorschijn komt.
Suc6
Peco Power

edwindezeeuw@versatel.nl (0), 16 jaar geleden

Dank voor de uitgebreide uitleg, super! Km stand = 195.000 altijd op LPG gereden. Het motor management lampje brandt (geen gong of melding op het grote display). Overigens brandt het motor management lampje bijna altijd, laten resetten (storing heeft met onsteking te maken) of lege accu (reset lampje ook) lost dit niet op. Sinds het temperatuur sensor probleem kan de garage het motor management niet meer uitlezen, het leesapparaat zou defect zijn. Kan ik zelf controleren of de V pakking lek is? De eerste keer dat de sensor het niet meer deed was inderdaad het koelvloestof reservoir leeg. Daarna heeft de dealer de sensor vervangen doordat er een scheur in de keramische sensor zat. De auto is nu 4 maal terug naar de garage geweest voor dit probleem. We vinden de auto erg fijn rijden en willen er lang in blijven rijden. De vele garage bezoeken drukken echter het rijplezier. Alvast dank voor je reactie. Als iemand een garage weet die dit soort problemen adeqaat kan oplossen hoor ik dat graag!

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

d'r zit in Axel een grote usa sloper, vroeger zaten ze in Kuitaart, die hebben er wel sjoegel van!
greetz
Peco power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.