👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Wij zijn sinds een half jaar de trotse bezitters van een ts.
Maar sinds een week hebben we problemen met de temperatuur.
Hij loopt zeer snel op en zakt ook weer net zo snel terug meter gaat dus op en neer.
Na wat berichten gelezen te hebben zijn we begonnen met ontluchten van het systeem.
We hebben dit al meerdere malen gedaan maar zien geen verbetering.
Maar nu is de motor ook nog slechter gaan lopen hij stottert.
Bij stationiar lopen lijkt hij wel op 5cillinders te lopen.
wie kan ons bij dit probleem helpen alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verlies je ook koelvloeistof? want ik ben bang dat je een lekke inlaatspruitstukpakking hebt (in het gunstigste geval) anders een lekke koppakking, kilometerstand is?
gr
Peco Power
Wij hebben de laatste week ongeveer 5 liter bijgevuld en telkens ontlucht toen weer laten afkoelen en dan expansievat weer bijgevuld.
Ben vandaag weer bezig geweest en de olie ziet er goed uit ook de koelvloeistof ziet er goed uit
Heb vandaag in ieder geval een nieuwe inlaatspruitstukpakking en een nieuwe waterpomp besteld( bij lopende motor komt er koelvloeistof licht sproeiend uit de buurt van de waterpomp niet veel maar wel voelt het wel op je hand )
Maar er ligt geen koelvloeistof onder de auto wel ligt er koelvloeistof op het blok bij het spruitstuk.
De kilometerstand is 179000 km
Ga volgende week in ieder geval de pakking vervangen nieuwe pomp plaatsen en nieuwe bougies plaatsen.
Maar kan ik ergens vinden hoe het kantelen van het blok in zijn werk gaat.
Alvast bedankt Antoine
12 jaar
tsja, je waterpomp lekt, en je hebt een systeem onder druk, daar vliegt best wat uit, en bij afkoeling zuigt ie daarlangs lucht.... v-pakking, als ie onder het spruitstuk nat is, dan heel vaak de v-pakking idd..
blok kantelen..... motorsteunen los en met spanband iets naar voren trekken..... bij koprevisie... uitlaatloshalen, dan wil ie nog verder, kun je ook goed bij de bobinebrug....
gr
Peco Power
Is goed dit gaan we proberen en dan pakking vervangen en hopen dat het daar aan ligt
Je hoort volgende week van ons of het de v pakking was kan nu even niet verder i.v.m.bestellen onderdelen.
Alvast bedankt voor het advies we zijn er erg blij mee gr. Antoine
12 jaar
We zijn er aan begonnen, had een halve dag vrij en heb al diverse onderdelen verwijderd.
Maar nu komt het volgende probleem hoe verwijder je de stuurbekrachtingingspomp?
Of beter gezegd het wiel waar de riem over loopt.
Alvast bedankt voor de info gr. Antoine
12 jaar
Je kunt door het wiel heen, zitten gaten in.........
Bedankt voor de snelle reactie peco ga het morgen gelijk proberen.
Was niet meer zo helder in het hoofd lange dag geweest zodoende.
Dan is zo iets simpels al moeilijk en is het beter om te stoppen en de dag later verder te gaan.
Gr Antoine
12 jaar
ik zal je nog een tip geven, gewoon uit ervaring..... Bij een dergelijke operatie vervang ik ook altijd de thermostaat en de waterpomp.....bovendien kun je nu de dynamo er uit krijgen, en dus.......wegbrengen en reviseren...wil je het helemaal goed doen, dan haal je de stoters uit elkaar, wel een secuur werkje, en dan maak je die ook schoon. Bovendien, denk erom dat de stoterstangen van de inlaat een andere lengte hebben dan de uitlaat........en indien het een lpg auto betreft... Koppen wegbrengen naar revisiebedrijf en nieuwe kleppen en zittingen laten monteren........sowieso verstandig om ze te laten vlakken en afpersen.. En ik ben nieuwsgierig naar de lokatie waaar de koppakking lek is...ik zet m'n geld op de achterste kop en dan de hoek bij de dynamo........
Ben alweer een paar stappen verder en er was duidelijk lekkage bij de inlaatspruitstukpakking.
Deze waren kompleet glad.
Maar nog even een vraagje tussen de pakkingen aan beide kanten zit er soort kitlaag op het blok
deze is nu ook weg naar het schoonmaken wat kan ik hier het beste voor gebruiken om dit weer
netjes dicht te krijgen.
Heb ook de waterpomp er af en deze lekt ook aan de onderkant.
In ieder geval bedankt voor de tips peco en jullie horen van de week hoe het verder verloopt.
Gr Antoine
12 jaar
als je een goede pakkingset hebt staat er bij wat voor kit zij adviseren...... maar ik gebruik altijd Dirko.
[quote=Mercury]als je een goede pakkingset hebt staat er bij wat voor kit zij adviseren...... maar ik gebruik altijd Dirko.[/quote]
even een vraagje heb alles weer terug in gemonteerd en alle vloestoffen gevuld .dat ging prima,toen gestart het probleem is nu dat hij slecht loopt en het lijkt wel of hij te veel lucht pakt nu heb ik gekeken naar de pakking van de lucht inlaat en die is versleten heb het nu geprobeerd met vloeibare pakking mocht dit niet werken waar kan ik dan het beste de pakking bestellen.
alvast bedankt
antoine balemans
12 jaar
Je wilt nu toch niet beweren dat je de zaak zo hebt terug geplaatst zonder nieuwe V-pakking(inlaatspruitstukpakkingen)??? daar staat deze motor om bekend dat die altijd stuk gaan en daar zijn speciale aangepaste verbeterde pakkingen voor.... PFFF nou kan alles er weer af..........
zal je een pm sturen met een adres......
gr
Peco
Heb wel nieuwe v-pakkingen geplaatst zo verstandig was ik nog wel.
Maar de pakking bij de luchtinlaat is ook kapot en ook tikt de motor aan de achterkant.
Kan dit bij stoters zitten?
Gr Antoine
12 jaar
stoterstangen in en uitlaat hebben verschillende lengtes.....
en de v-pakking IS de luchtinlaatpakking, dus de aansluiting van het inlaatspruitstuk op de cilinderkoppen.....
Hoi,
Tikken zijn hydrolische lifters....schoonmaken is remedie
Hier link met 175 foto's van mijn operatie koppakking en verder alle pakkingen!... Heb jij zeker wat aan...Bekijk de foto's vanaf de laatste pagina naar de eerste.
http://s195.photobucket.com/albums/z130/...!cpZZ10QQtppZZ16
Denk ook aan alle aanhaalmomenten bij dit blok...
Groet jan
12 jaar
Ik heb jouw fotoreportage bekeken Jan, hoop zaken mooi neergezet, maar mijn volgorde van werken is toch heel anders ;-) ik doe namelijk eerst de voorste kop verwijderen en dan de achterste, ik haal de dynamo eruit en laat die reviseren, je kunt die er dan nl makkelijk uitkrijgen..... De koppen laat ik ook altijd nieuwe kleppen en klepzittingen inzetten. Ik snap dat niet iedereen dat er voor over heeft, maar de 600 euro die dit meer kost scheelt later wel een hoop werk (en geld) zeker als ze op lpg lopen. Vaak schrikken mensen van de totaalprijs van een dergelijke operatie, maar motorisch kunnen ze er dan makkelijk weer 2 ton tegenaan! Een tikkende klep is vaak een stoter die vol sludge zit en jij hebt ze idd weer keurig schoongemaakt. Wel heb ik vaker meegemaakt dat iemand de stoterstangen verwisselde.... En vaak zet men de achterste kleppendeksel niet weer goed vast (de beruchte grommets van de bobinebrug) en krijgt men daar lekkage onder het deksel.... Afgebroken dynamosteunen heb ik ook al vaak gezien....... En verkeerd aangesloten bougiekabels, draden van de ontstekingsmodule tussen de achterste kop in geklemd.... Ook belangrijk is het vervangen van de waterpomp, de meesten geven de geest kort na een koprevisie omdat ze toch vervelende drukken hebbben gehad, en de thermostaat vervang ik ook altijd , weet ik zeker dat je daar geen ellende mee krijgt en je kunt er nu mooi bij..........binnenkort heb ik er weer een stuk of 4 met koelingsproblemen en 2 daarvan op gas........dus het wordt weer lopende band werk...........maar niks prettiger dan zo'n auto weer aanslingeren, ontluchten, mee proefrijden en dan na een 50 km te hebben gereden te horen hoe vreselijk mooi het weer loopt....gelukkig heb ik de onderdelen zo op de plank liggen dus kan ik in 1 keer door.........
Gr
Peco
Mercury,
Het is inderdaad een complex geheel qua sleutelen ;)
In mijn fotogebeuren lijkt het inderdaad of de achterste kop eerst is afgenomen....is niet zo en zou ook niet logisch zijn...
De extra kosten bij zo'n revisie is een overweging.....ik heb mn koppen laten persen en laten bekijken door een GM monteur bij Nefkens Amersfoort.
Aangezien ik benzine rijd vond ik het niet nodig...en ook de frisse staat van de koppen.
Maarre jij bent de vakman en ik de beunhaas haha
Met alle respect op jou punten...voor mij is het ook een financieele overweging geweest van wat ga ik doen....
Het blijft toch een gok en geluk met auto's....
Groet!
12 jaar
Dat ben ik volledig met je eens Jan, en idd ik heb natuurlijk de zaak uitgelegd zoals ik het zag...en dat leek mij zeer onlogisch hahaha (Jan en ik zaten er met verbazing naar te kijken....) maar je hebt in elk geval de kleppen en klepzittingen laten checken en de zaak aflaten persen...hebben ze ook ff gekeken of ze gevlakt moesten worden neem ik aan.... en op benzine, ja dat scheelt enorm , dan overleggen wij ook wel eens met een klant, of het wel nodig is om de zaak te gaan vervangen... Dynamo doen we wel, zeker bij de uitvoeringen na 1999 want die hebben de 130 amp dynamo, en die krijg je niet op een fatsoenlijke manier eruit normaal gesproken. De tijd die het dan kost om hem uit en in te bouwen is dan gelijk of hoger dan de revisiekosten..... Waterpomp en thermostaat, tsja, dat zijn de enorme kosten niet, weet ook niet wat jij voor advies hebt gekregen van Jan de onderdelenman... en ik praat natuurlijk makkelijk, want ik heb ze liggen en hoef ze niet te betalen, maar de klant.....
Ben erg blij voor je dat je wagen weer zo mooi loopt.
Gr
Peco Power
allereerst sorry voor het late reageren maar ben er al lang mee bezig en tussendoor nog even met vakantie geweest (helaas zonder de ts maar het is even niet anders.)
Maar heb nu ondertussen dus de v pakking vervangen, de waterpomp vervangen, nieuwe bougies geplaatst, stoters gereinigt i.v.m. het tikken.
Maar nog loopt ie nog niet lekker en blijft er lucht in het systeem zitten.
De auto loopt op 5 cillinders en bij het verhogen van de toeren komt af en toe de 6e cillinder er bij.
Heb dit ook rijdend meegemaakt rijdt 80 met 2500 toeren en dan komt cillinder 6 erbij en zakt ie naar 1500 toeren.
Ook bij het ontluchten blijft er heel veel lucht uitkomen en lijkt er geen eind aan te komen.
De anwb is er ook al bij geweest en denkt aan een kapote koppakking ook omdat toen hij achter mij aan naar huis reed vond dat er veel witte rook uit de uitlaat kwam.
Ook de temperatuur blijft schommelen.
Kan het zijn dat de thermostaat blijf hangen en dat al deze dingen met een kapotte koppakking hebben te maken.
Is dit het enige of moet ik onze ts als verloren beschouwen.
m.v.g. antoine
12 jaar
Als ik je verhaal zo lees is je koppakking kaput.
Je weet het zeker door je lucht wat uit je koeling komt te laten meten met co meter.
Ik zou 'm er niet om weg doen.....vervangen die handel!
Is niet heel moeilijk zelf te doen.
Grt
12 jaar
Lucht, tsja, je hebt een auto met ook achterin een kachel, het ontluchten gaat wat lastig, auto laten lopen, liefst iets omhoog van voren, ontluchten, en bijvullen, dan weer laten lopen, en zo door tot er geen lucht meer komt. let wel, zet de motor uit als je ontlucht! de druk is hoog zat om de lucht naar het hoogste punt te drukken. en je ontlucht op de thermostaat en bij de waterpomp neem ik aan, met die koperen boutjes.... amerikanen roken altijd wat wit...... co snuffelaar is natuurlijk uitslaggevend voor wat betreft een lekke kop.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar