Ik heb nu voor de derde keer een (verschillende) tuimelaar vervangen welke uitgescheurd was bij de bevestigingsmoer. Het leek mij in eerste instantie een niet veel voorkomend probleem, maar na drie keer denk ik dat er meer aan de hand moet zijn dan domme pech. De (chevrolet) dealer weet van niks. Wie kent dit probleem?
De motor is een 5.7 V8 (oranje blok), rijdt op LPG.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is een mogelijkheid dat ze zover uitgesleten zijn dat het materiaal te dun wordt maar wat het meest voordehandliggend is dat is dat de kleppen stroef lopen in de cilinderkop , dit lijkt onwaarschijnlijk maar het komt wel eens voor , maar dan zou hij ook af en toe vreemd moeten lopen
Hallo,
wat er aan de hand kan zijn is dat de stoter stangen niet genoeg olie naar de tuuimelaars geven waardoor de tuimelaar droog kantelt.als dit het geval is dan volgt de slijtage van de tuimelaar vrij snel.Dit probleem kan komen door:
-De stoterstang kan verstopt zitten(gebeurt zelden)
-er is te weinig druk in de olie stroom(de olie naar de stoterstang is als laatste in de oliestroom, na de nokkenas en lifters).
Het beste wat je kan doen is de motor laten draaien met de kleppen deksel los, maar niet er helemmal van af.
Terwijl de motor draait til je de kleppendeksel iets op en kijkt of er olie naar de tuimelaars komt.
Eventueel kan je ook kijken via de vuldop(moet deze wel in het kleppendeksel zitten).
Succes
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Malibu of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar