Chevrolet US Chevy Van: vastzittend contactslot / overbrenging contactschakelaar Chevy V

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.7

Wie heeft tips inzake het volgende probleem:

Ben ik klaar voor de vakantie blijkt mijn contactslot van de Chevy Van ineens muurvast te ziiten.
Staat niet op stuurslot.

Stuur eraf en cilinder contactslot eruit maar deze werkt prima.
Asje van het contactslot loopt over in een kunststof tandrad deze lijken te willen werken maar worden tegengehouden door een stangetje dat voor mijn gevoel door de stuurkolom naar de contactschakelaar loopt.

Deze schakelaar lijkt moeilijk te bereiken. Vraag kan het zijn dat de schakelaar zelf vastzit (gebrand of stuk) of zijn er mogelijke andere oorzaken. Hoe kom je bij de schakelaar?
Is er nog een mogelijk elektrsche beveiliging die niet werkt (remschakelaar/ neutraalstandbak e.d. waar zit dat en hoe test ik dat eventueel.

Is er wellicht nog een mogelijk verband tussen de schakelarm naar de bak.
Probleem heeft zich nooit voorgedaan wel een ander irritant maar niet onoverkomelijk probleem af en toe sinds vervanging contactslot (verlies sleutels). Arm bak niet te bewegen. Indien je dan de sleutel een halve slag terug draaide (motor af) werde de arm weer vrijgegeven en kon je van P naar D

Wie o wie kan me tips geven want de kids willen over twee weken met de Chevy op vakantie!

Alvast bedankt.

rapala

Geplaatst door rapala (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Chevy Van? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

de schakelstang zit vast aan de stuurkolom, van hieruit gaat de bediening naar de bak. DEze kolom moet in de juiste stand staan voor het vergrendelen van het slot in de Park stand. zelfde geldt dus voor het op contact zetten en dan arm aantrekken en bewegennaar gewenste stand van de bak. Heb al diverse keren meegemaakt dat hier ergens het probleem van een vastzittend, klemmend contactslot zat. Dus hele zooi los en goed schoon maken, eventueel inspuiten en de stang naar de bak goed afstellen!! Hoe lang geleden is het contactslot vervangen?
gr
Peco Power

rapala (0), 15 jaar geleden

Mercury bedankt voor je reactie.
Hendel om te schakelen is gewoon te bewegen. Contactslot is ca. 2 jaar geleden vervangen.
Welke kolom moet in juiste stand staan?
Op welk punt komen bakbediening en contactvergrendeling samen en welk onderdeel maak je dan los.
Heb bovenzijde stuurkolom (2 bouten) los en zie dan wel de bediening van de bak en het stangetje.
Heb eerder het idee dat stang die de contactschakelaar bedient blokkeerd of dat de contactschakelaar zelf (halverwege stuurkolom) vastzit. Tenzij onderweg de bediening van de bak en het stangetje voor het contact ergens samenkomen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

het gaat om de draaiende kolom aan de handle vast, dit steekt erg nauw, maar aangezien je alles kunt bewegen met de handle zit het verderop in de kolom, spuit eens goed in met siliconenspray.
gr
Peco Power

rapala (0), 15 jaar geleden

Denk zelf op dit moment aan een kapotte ignition swich. Heeft iemand tips hoe deze te verwijderen (alleen bovenste deel stuurkolom losmaken of ook onderste?)
Verder vraag ik me af of het de schakelaar zou kunnen zijn op de bak die geen signaal geeft aan de ignitionswitch dat de auto in P of N staat. Is dit te controleren?

Verder vraag ik me af in hoeverre de remschakeling (handrem/voetrem nog van invloed is op de bediening van de ignition switcht. En wellicht heb ik gewoon een of andere zekering over het hoofd gezien?

Alle hulp zeeer welkom.
Alvast bedankt!
Peter

corsica-owner (0), 15 jaar geleden

Beste Rapala,

Ik heb een chevrolet corsica met het zelfde probleem; mijn contactslot sloeg ook vast, ik heb deze toen vervangen door een 2e hands slot. Dit ging een hele tijd goed tot sinds kort, dit slot is ook vast is geslagen.

Ik moest hem toen aan duwen om hem naar huis te krijgen. En het was mij toen op gevallen dat hij heel snel uit viel als ik hem in zijn 1e versnelling zette (ik heb dus een schakel), maar het zou dus heel goed kunnen dat uw probleemen met uw automaat te verwijten zijn aan het contactslot.
Ik ben met dit probleem naar een corvette speciaalist geweest en die rade mij aan om een contactslot op carosserie nummer te bestellen. Ik hoop dat u wat aan deze informatie heeft.

Veel succes met uw auto!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.