Chevrolet US Chevy Van: auto loopt regelmatig op 6 cilinders

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 5,0

ik heb een probleem dat mijn auto op 6 cilinders loopt nr 2 en 3 doen niet altijd mee zowel op lpg als benzine.
heb alles al vervangen injectoren kabels bougies rotor en verdelerkap.
compressie gemeten is goed en met remreiniger gezocht naar valse lucht.
maar kan er niet uit komen en word er wel moedeloos van.
heb ook al geprobeerd om weer nieuwe bougies te plaatsen.
wie heeft een oplossing voor dit probleem

jvwwelding

Geplaatst door jvwwelding (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Chevy Van? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

320 (0), 15 jaar geleden

wat voor kleur hadden de bougies van 2 en 3 ?

jvwwelding (0), 15 jaar geleden

[quote=320]wat voor kleur hadden de bougies van 2 en 3 ?[/quote]
de bougies waren bruin

320 (0), 15 jaar geleden

doe eens een cilinderlektest. misschien een probleem met de koppakking. compressietest zegt ook niet alles.

jvwwelding (0), 15 jaar geleden

[quote=320]doe eens een cilinderlektest. misschien een probleem met de koppakking. compressietest zegt ook niet alles.[/quote]
ok ik zal eens kijken.
alvast bedankt.
gr john

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

2 en 3 doen niet mee, maar krijgen wel altijd vonk? dan zit m de fout in de inspuiting, zal ff zoeken naar schema, je hebt een 305 blok? (da's nl een 5 liter) of een 350 (da's 5.8ltr) en wat voor injectie heb je er op, efi, multipoint en je ontsteking, nog gewoon met een pot met een as? of reeds losse bobines en een module. (zit nogal wat verschil in die dingen, vooal in die jaren) maar ik ga uit van het laatste, howel jij het hebt over een nieuwe verdelerkap en een rotor.. met ff wat meer gegevens hebben of nog liever een foto van je ontsteking (ik weet het, een heel gedoe om die kap er af te draaien)
geef ff wat meer gegevens en ik kijk wat ik voor je kan doen.

Gr
Peco Power

jvwwelding (0), 15 jaar geleden

het is een 305 blok en er zitten geen losse bobines op maar gewoon één bobine en gewoon normaal de onsteking waarvan de as het blok in gaat
en heb gewoon 8 injectoren voor gas en natuurlijk ook 8 voor bezine en bij mijn vorige auto (chevrolet bj 2000 silverado was ook een vortec maar wel met losse bobines wel vaag een jaar jonger maar wel weer een ander blok) nou laat maar effe horen wat het kan zijn.
zou mooi zijn want volgens mij is het een kleinigheid maar wel moeilijk te zoeken.
gr john

[quote=Mercury]2 en 3 doen niet mee, maar krijgen wel altijd vonk? dan zit m de fout in de inspuiting, zal ff zoeken naar schema, je hebt een 305 blok? (da's nl een 5 liter) of een 350 (da's 5.8ltr) en wat voor injectie heb je er op, efi, multipoint en je ontsteking, nog gewoon met een pot met een as? of reeds losse bobines en een module. (zit nogal wat verschil in die dingen, vooal in die jaren) maar ik ga uit van het laatste, howel jij het hebt over een nieuwe verdelerkap en een rotor.. met ff wat meer gegevens hebben of nog liever een foto van je ontsteking (ik weet het, een heel gedoe om die kap er af te draaien)
geef ff wat meer gegevens en ik kijk wat ik voor je kan doen.

Gr
Peco Power[/quote]

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

injectors krijgen geen massa...... dit in elk geval eerst controleren. ga ff verder zoeken voor je

mazzel
Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

even 1 hele domme vraag, maareh toch geen champion bougies d'r in gedraait hoop ik................. da's altijd ellende in een GM

jvwwelding (0), 15 jaar geleden

nee heb gewoon ac delco erin zitten.
maar hij doet het ook op gas en die injectoren zitten in kunstof.



[quote=Mercury]even 1 hele domme vraag, maareh toch geen champion bougies d'r in gedraait hoop ik................. da's altijd ellende in een GM[/quote]

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

injectors hebben altijd spanning, injecteren op massa nl. dus de draden van de injectors checken (vooral in de stekkers!) op oxidatie en goede massa. anders zit het probleem in de aansturing vanuit de ecu of een niet goed signaalgevende sensor, in dit geval de nokkenassensor volgens mij.

zoek het nog ff uit
gr
Peco Power

vd Lans (0) PRO, 15 jaar geleden

Controleer het injector onderbrekerkastje van de lpg instalatie (meten) of gewoon vervangen controleer ook of de bedrading vd de injectoren goed is gesoldeerd en niet tegen elkaar aanliggen op de plek waar ze onderbroken zijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.