close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Tacuma: Abs

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Hoi,
Sinds ongeveer een jaar rijd ik in een Tacuma 1.8 op lpg.
En tot nu toe bevalt de auto me uitstekend (ondanks dat het voor sommigen "maar een Daewoo" is),en wordt deze auto gewoon onderschat.
Maar sinds kort doet het volgende zich voor:
Als ik vertraag (remmen) tot ongeveer 30 km,met enigszins licht remdruk,treedt het abs systeem im werking.
Je voelt dan de reactie in de pedalen en hoort de pomp of het motortje draaien.
Als ik wat harder rem doet hij dat minder.
Bij de beurt is pas de remolie vernieuwd en heb ik op een rustig stukje weg de zekering van het abs eruit gehaald en eens een paar
keer goed geremd tot ie net niet blokkeerde.
Toen de zekering teruggeplaatst en daarna doet hij het iets minder vaak.

Wie kan mij hier wat goede adviezen of oplossingen hierover geven??

Ton

Geplaatst door

mieche (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

aan de achter kant van de abs unit zit een stekker waar vocht in kan kruipen (kan je niet makkelijk bij )
dit geeft verschilende soorte klachten.
weet je trouwens zeker dat het een 1.8 is van 2005 ?

verrace 0
badge

17 jaar

Verrace,bedankt voor je snelle reactie,maar het klopt,hij is niet van 2005 maar van 2001.
Ik zal hier eens naar gaan kijken en dan laat ik wel weer een berichtje achter.

mieche 0

17 jaar

Ik heb vandaag wat gesleuteld,onder andere ook de sensoren en de ringen bij de assen schoongemaakt,maar om bij deze unit te komen moet het koelvloeistof tankje eruit en dan kun je er nog niet goed bij.
Ik heb wel wat gerammeld met de stekker en het lijkt dat het nu wat minder is.
Of is het soms het beste om de bevestigingsschroeven van de unit ook los te maken?
Maar dan moet je natuurlijk wel opletten op de leidingen dat deze niet breken of buigen.
En hoe gaat de stekker los,richting de motor of richting het schutbord?

mieche 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.