ik heb soms dat mijn rechter voorwiel geblokkerd raakt .dan moet ik stoppen en de motor uit zetten als ik daarna weer start dan is het probleem meestal wel weer opgelost . als ik het wiel er af haal dan loopt hij zwaar maar geef ik er een paar tikken op dan word het beter .
de remblokken zijn goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt erop dat je remblokken vast blijven zitten ; haal je remblokken eruit en reing ze vergeet ook de huoder waar ze inzitten niet tereinigen.
smeer de randen(ijzerdeel) in met kopervet dus dat deel wat tegen elkar komt en zeer beslist de voering mis houden.
controleerd dan hoe het werkt.
vergeet ook niet de geleide pennen tecontroleren op gangbaarheid want deze kunnen ook vast zitten.
groetjes jan.
groetjes jan.
bedankt jan voor je bericht .wat je aangeeft heb ik gedaan en gecontroleerd alleen het insmeren met kopervet heb ik nog niet gedaan omdat ik dacht dat er als je iets met vet insmeerd er juist vuil inkomt.
18 jaar
vuil hou je altijd, waar (licht) vet zit daar roest het ook niet.. en daar gaat het om.
paul,
heren bedankt voor het advies . ik kreeg van iemand ook het advies om de remolie eens te laten controleren omdat ik nergens terug kan vinden wanneer deze ververst is en de auto inmiddels 6 jaar oud is .het oliepeil is goed en de remdruk is ook prima. en kan iemand mij uitleggen wat er eigenlijk met te oude remolie gebeurd.en wat er eventueel daar gevolgen van zijn.
autofan
18 jaar
nou remvloeistof trekt water aan en daar door gaat het kookpunt naar beneden en dan heb je eerder kans dat er lucht bellen in je remsysteem komen en het gevolg daarvan is dat je geen remdruk meer hebt.
daarom word geadviseerd om deze remvloeistof om de 2 jaar teversen zodat je die problemen niet krijgt ook al ga je de bergen in wat daar is dat gevaar het grootst.
groetjes jan.
bedankt Jan
ik weet nu genoeg en wat ik er aan moet doen dus dat word olie verversen en alles nog maar eens schoonmaken en de ijzerdelen met wat kopervet insmeren.
hopende dan van het probleem af te zijn.
maar dat rapporteer ik dan nog wel.
groeten motorfan.
18 jaar
zoals ik had beloofd hier mijn gevonden oplossing.
zoals gezegd ben ik de remvloeistof gaan vervangen maar voordat ik er nieuwe in ging doen heb ik de gehele remklauw er af gehaald en de perscylinder eruit gehaald wat me erg veel moeite heeft gekost, en wat bleek de oorzaak te zijn ,de metalen ring die het bescherm hoesje wat om de cylinder zit was gaan roesten wat normaal niet voorkomt als er remvoeistof bij zit .
maar zoals Jan T al aan gaf de vloeistof trek vocht aan en dat heeft er dus bij gezeten want anders had het nooit kunnen roesten. ring en hoesje vervangen nieuwe rem vloeistof en de ijzerendelen met wat kopervet en het rem systeem is weer als herboren.
dus mijn probleem is opgelost
dus op tijd je remvloeistof verversen dan loop je niet tegen dit probleem aan.
groeten autofan
18 jaar
De metalen ring in de beschermhoes (stofhoes) waar je het over hebt wordt helemaal niet omringd door remolie. Roesten hiervan heeft ook niets te maken met het hygroscopisch zijn van remolie maar gewoon vanwege weersinvloeden. Mogelijk dichtte de hoes niet zo goed af en is er vocht achter gekomen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar