de millamp van deze kalos blijft continu branden.Laten uitlezen bij de lpg instalateur via OBD maar geen foutcode in het geheugen. reeds de stekkers van de computer gereinigd maar na resetten van de millamp gaat deze na enkele km terug branden. de wagen rijdt echter perfect zowel op benzine als op lpg. Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe hebben ze uitgelezen en met welke apparatuur?
Met hoe bedoel ik of ze Chevrolet specifieke software gebruikt hebben of algemene EOBD/OBD2 software.
Wettelijk is het zo dat als de MIL brandt er een storing uit te lezen MOET zijn met EOBD/OBD2.
heb met de kallossen vaker meegemaakt dat na een tijdelijk brandende mil lamp geen foutcode was uit te lezen.
dus wat dat betreft zou het kunnen ,maar vraag me niet waarom ?
in de meeste gevallen is het de storing "heated circuit lambda sonde b1/s1 " deze heb ik al regelmatig vervangen.
maar ja , bij een lpg auto kan het natuurlijk iets heeel anders zijn.
Uitbreiding van de instruktie om uit te lezen dus: als de lamp brandt de motor niet meer uitzetten. Ook niet bij de dealer voor de deur.
Of uitleesapparatuur aansluiten en dan proefrit maken.
Ik heb bij Subaru hetzelfde gezien. Foutmeldingen op de verwarming van een lambdasonde krijg je alleen bij draaiende motor.
En inderdaad na het uit- en weer aanzetten van het contact is deze verdwenen - ondanks alle wettelijke regels.
De kalos is uitgelezen met een unversele obd scanner maar geeft geen enkele foutcode zodat ik niet weet welke richting ik moet zoeken . ga deze week proberen nieuwe afspraak te maken om wagen uit te lezen zonder de wagen stil te leggen. kan het zijn dat een slechte verwarming van een lamdasonde wel de mil laat brandenmaar geen foutcode zet?
13 jaar
Ja en Nee. Foutcode op verwarming zie je bij sommige merken alleen als de motor loopt.
Na het contact aan zetten zie je geen code, maar na het starten na enige tijd wel.
Maar hier van daan is het gokken of dat hier ook het geval is.
Anders door de dealer laten uitlezen, die kan waarschijnlijk meer zien, maar veiligheidshalve ook hier de motor niet uitzetten.
Probleem opgelost.dinsdag de verwarming van de eerste lamdasonde doorgemeten, en deze was stuk.nieuwe universele sonde van bosch besteld en geplaatst. geprobeert de millamp te resetten door de battery af te koppelen, maar de lamp bleef branden. dacht ga morgen afspraak maken om de lamp te resetten, maar de vrouw komt vandaag met de wagen thuis en zegt dat millamp uit is. waarschijnlijk wordt de fout gereset na enkele malen starten. zodus probleem opgelost. iedereen bedankt voor de tips en het meedenken
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Kalos of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar