Daewoo-Chevrolet Nubira: cilinderkop demonteren nubira 16v 1999

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16v

Hallo ik rijd naar alle tevredenheid nu ongeveer een jaar in een nubira 1600 16v wagon uit 1999.
Nu verbruikte deze al een tijdje een klein beetje koelvloeistof ,maar sinds van de week kan ik er kvs in blijven gooien .
Uitlaat rookt wit geen lek te vinden onder de auto en ook geen lekke kachelradiator.
Dus naar mijn oordeel lekke koppakking......bekend probleem als ik het forum zo eens doorlees
Vandaag begonnen met demonteren van multieriem ,distrubutieriem,motorsteun,inlaatspreidstuk,uitlaatspreidstuk laten zitten en bij de aansluiting van de uitlaat los gehaald 3 bouten.daarna de 10 bouten van de cilinderkop los gehaald de termostaat en de onstekking heb ik ook los gehaald.
Maar ik krijg de kop er nog niet af vergeet ik iets los te halen ?
Ben ook nog bezig geweest om de beugel waar de pomp van de stuurbekrachtiging mee vast zit los te halen
heb hier 2 bouten van gevonden en los gemaakt maar wil ook niet los ik weet niet of deze wel los moet ?
Dus wat vergeet ik los te halen?
groeten ronald

Geplaatst door

ronald w (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vandaag weer verder gegaan met demonteren en de kop is er af .
Pakking was dus echt kapot leek wel een stuk weggerot.
ronald

ronald w 0

16 jaar

een koppakking is gewoon een slijtage onderdeel dat na een jaar of 8 vaak slecht is zonder verdere reden

verrace 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.