auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Lanos: Cylinderlektest Perfect maar geen Compressie

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Lanos komt binnen met klacht tikkende motor. Conclusie nokkenas versleten van de inlaat 3e cylinder.
Nieuwe nokkenas stoters en slepers gemonteerd. eerste minuut redelijk rondlopen daarna overduidelijk op 3 cylinders lopen.
Met de Camera in de 3e cylinder gekeken en de inlaat sluit niet goed af.
Kop eraf gehaald tot mijn verbazing sloot de klep toen perfect af.
Kop evengoed weggebracht naar revisie bedrijf en laten opfrissen geen echte oorzaak kunnen vinden maar alles moet goed zijn.
Weer opgebouwd en nog steeds het zelfde probleem.
Cylinder lek test gedaan druk loopt niet weg en is dus perfect maar als ik compressie meet meet ik 0 bar.
Mijn gedachte ging uit naar misschien te veel druk in de stoters waardoor misschien een klep kan blijven openstaan.
Oude stoters weer gemonteerd, (eerst leeg laten lopen) nog steeds het zelfde probleem.
Heeft iemand ooit zoiets aan de hand gehad?
Graag hoor ik iets.
Alvast bedankt.

Geplaatst door

Rein32 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien verkleving van de kleppen (geleiders) Toch ook weer raar omdat de kop weggeweest is. Evt. een toevoeging van Forté er indoen Kijk eens op deze site: http://www.forte-nwe.com/NL/pdfs/juni-20...

kapote nokkenassen zoals in dit geval komen meestal door erg slechte verouderde olie(ingedikt) zijn er geen olie
kanalen verstopt ? of de oude en nieuwe stoters al vervuilt ?
bij forte hebben ze hier ook een goede reiniger voor, motorflush geloof ik .
gr. r.

verrace 0
badge

18 jaar

Bedankt voor jullie reactie.
Dat de kop bij het revisie bedrijf was is de kop helemaal schoongemaakt.
Uiteraard heb ik de oliekanalen gecontroleerd en dat zag er allemaal goed uit.
De olie is ververst en een nieuw olie filter gemonteerd. Ik heb dus zowel het probleem met de nieuwe stoters als met de oude bij de nieuwe nokkenas.
Wat ik dus zo raar vind is dat hij het alleen heeft bij de 3e cylinder.
Als er een te kort aan olie opbrengst zou zijn heeft hij dat op alle cylinders toch?

Rein32 0
badge

18 jaar

heb dit probleem met weg gesleten nokken vaker bij nexia`s gehad en ook hier was de derde cilinder weg gesleten, heeft op een of andere manier toch wel met de olie kanalen en druk te maken.
maar dan zou de vierde cilinder logischer zijn deze zit het verst van de olie pomp af ?

verrace 0
badge

18 jaar

Rein,heb je de oliedruk ook gemeten??want je schrijft dat hij eerst goed loopt en na een minuut slecht gaat lopen. dan lijkt het er toch op dat de stoters zich oppompen door bv te hoge oliedruk.wel raar dat het alleen cil 3 betreft.
Vr gr Diko

diko 0
badge

18 jaar

Wat jij zegt Diko RAAR.
Ik ga vandaag weer lekker verder met de Lanos mocht ik iets tegenkomen horen jullie het meteen.
gr Rein

Rein32 0
badge

18 jaar

Als de nokkenas weggesleten is, hoe verklaren we dan de compressiedruk van 0 bar

ligt eraan welke klep he...als je inlaat niet open gaat zal je nevernooit compressie opbouwen.... tijdens de lektest heb je dan geen lekkage, want de klep gaat niet open! en als dit andersom zo is(uitlaat niet open) zal je wel compressie meten, maar zal motor behoorlijk beroerd gaan lopen.

timhoeks2 0
badge

18 jaar

raar verhaal , maar als je de betreffende klep er uit haal en in een accu boor machine zet ,zit er dan slingering in ( hoeft maar nihil te zijn )? als dit zo is dan is ie dus krom en als ie zonder smering heeft gezeten dan zou het wel eens kunnen, ik heb dit dus een keer met een suzuki swift gehad, lang gezocht uiteindelijk gevonden, was dit probleem, proberen maar weer succes

nexia 0

18 jaar

Ik heb een soortgelijk probleem met een Lanos.
Auto slaat aan en na een paar tellen slaat ie af en heeft geen compressie meer alleen dan op alle 4 cilinders.
Ook als de auto niet aanslaat en je blijft even doorstarten valt de compressie weg
Bij starten voel ik wel een zuigende werking aan de inlaat zijde maar niets blazen aan de uitlaatzijde.
Heb de klepstoters vervangen zonder resultaat.
Zonder nokkenas lijkt de compressie wel te blijven.

Guido3862 0
badge

17 jaar

Ligt het dan misschien gewoon aan de viscositeit van de olie net als bij de zetec motoren van Ford.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lanos of stel zelf een nieuwe vraag.