auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Lanos: Daewoo-Chevrolet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,5

hallo, ruud hier ik heb problemen met ?das juist de vraag dus kan alleen de kwaal omschrijven;auto is naar de garage gegaan want trok steeds slechter op en bleef op verschillende snelheden hangen.en motormanagment lampje bleef branden, knalpot bleek het binnenwerk kapot en is vervangen dus auto week kwijt geweest vervolgens,een luid hol geluid (echte herry) uit het luchtfilter toen kon er nog 140 met de auto gereden worden,dag later 120 max, dag later 90max en stationair loopt de motor goed moment dat het gas een beetje! verder open gaat houd de motor in en blijft op de 80km pu hangen verder branden er geen indicatie lampen maar trekt totaal niet meer. heeft een echte goede monteur visueel naar gekeken(deze monteur niet van XXXXXXXXXXX) en dacht dat;mogelijk dat brandstof filter niet in orde zou zijn (op moment van meer gas geven motor niet genoeg benzine krijgt) of mogelijk uitlaat systeem (waarschijnlijk defecte chatalizator) dat tie zn uitstoot niet voldoende kwijt kan..rest de vraag wat is het nu, want bij auto braat in breda zijn ze blijkbaar niet in staat daar binnen een week achter te komen om vervolgens de wagen zo weer mee te geven. heb vandaag toch de wagen maar trug naar XXXXXXX gebracht met het bericht dat graag een ervaren goede monteur er naar te laten kijken die zn ervaring verder rijkt dan een computer diagnoze, die kennis geeft dat elektronisch en motorisch alles in orde is terwijl het probleem waarschijnlijk zich begeeft buiten de reikwijdte van dit analize systeem zo is mij ter oren gebracht. dus heeft u een idee a.u.b. laat het mij horen..

Geplaatst door

ruud havermans (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ideeën genoeg, daar kunnen we met zijn allen hier nog wel een paar pagina's over voltikken. Als het probleem niet met gewone diagnose ( computer/obd etc) kan worden achterhaald, moet er via het Sherlock Holmes systeem worden gewerkt. Dat wil zeggen, controleren en uitsluiten, dan blijft, hoe ongeloofwaardig ook, de echte oorzaak over.

Indien je zelf niet over voldoende technische kennis beschikt, zul je toch een ervaren monteur moeten vinden om je wagen onderhanden te laten nemen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Missschien is het binnenwerk van de kapotte knalpot in de achterste knalpot gaan zitten en zodoende de zaak verstopt?
is maar een idee......

Hans4040 1430
badge vip badge

16 jaar

IK begrijp niet helemaal dat je een xxxxxxxxx monteur er naar laat kijken, die een diagnose laat stellen en er vervolgens niks mee doet. Zo vreselijk duur en moeilijk te vervangen lijkt me een brandstoffilter niet. De dealer zal ook moeten zoeken als de diagnoseapparatuur niet zo 123 een oplossing aangeeft, die oplossingen zijn trouwens ook alleen maar foutcodes, zo van die waarde meet ik niet, of daar is geen communicatie meer mee. Wat mij meer verontrust is het rare geluid dat je hebt gehoord, maar ik kan een hard hol geluid zo niet herkennen, was het geen backfire?? dus een keer terugslaan in het inlaattraject? Hierdoor ontstaat vaak een lelijke schade doordat er van alles losschiet/kapotknapt.
De manier waarop een dealer benadert wordt heeft ook vaak een vervolg op de manier waarop men behandelt wordt. Een receptionist moet vaak van alles aanhoren (opvreten) en moet dat doorbrieven naar de werkvloer. Een beetje dealer laat de monteur de klacht van de klant aanhoren en gaat samen met diegene evt een stukje rijden om het op te merken. De klacht die nu aangegeven wordt zal toch ook elke monteur moeten constateren en bevindt zich dus of in het inlaattraject(brandstof/luchtaanvoer) danwel uitlaattraject. Hoelang is er gereden met het eerste probleem? Indien er met een verkeerd werkend injectie of ontstekingssysteem nogal lang doorgereden is heb je kans dat de katalysator dicht zit ivm teveel onverbrande benzine. Dit had de dealer eigenlijk wel mogen opmerken, maar indien het uitlaatsysteem voor de kat. lek is geraakt krijg je ook rare waarden en komt deze aap nu pas uit de mouw. Een week een auto op het terrein hebben en 'm zo weer meegeven is niet netjes, maar miss is er een communicatiefout geweest, ik heb geen idee natuurlijk hoe groot het dealerbedrijf is. IK begrijp uit het verhaal dat de auto nu wel weer bij de dealer staat, en ik zou maandag gewoon ff bellen en navragen wat er precies mis is gegaan. Zo.n probleem moeten zij op kunnen lossen. Rustig blijven en gewoon wijzen op de tekortkoming levert vaak veel meer op dan boos gaan staan schelden, hoe vervelend het ook is. Meestal bereikt men het tegenovergestelde want het garagepersoneel denkt dan van... daar heb je die zeikerd ook weer... en doet echt geen stap meer dan nodig is. Ik maak het zelf ook wel eens mee, want ook ik stel wel eens een foute diagnose of stel iets net te rijk af (lpg) een klant die de volgende dag weerkomt en zegt het is nog niet goed, die help ik direkt en kijk ik echt alles nog een keer extra na. Komt ie scheldend binnen van wat een gepruts en het....ding is nog niet goed en ik dacht dat jij er verstand van had... die help ik als het mij uitkomt die dag(het liefst heb ik dat ie de auto laat staan zodat ik er even rustig mee bezig kan) en heeft de volgende keer pech. Dan blijkt namelijk dat ik er helemaal geen verstand van heb en dat ie beter naar een ander kan gaan. (voordeel van een 1manszaak en auto's uit een grijs gebied)

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lanos of stel zelf een nieuwe vraag.