Hallo beste leden,
ik heb de volgende probleem met mijn chev. Spark 1.0 bi-fuel
Auto stottert vooral l bij de lage toeren, ik heb bougies vervangen probleem was weg maar nu weer terug gekomen, ik heb dynamo doorgemeten...
accu: motor stil 12,4 volt,,stationair 13,3 volt,,boven de 3000 toeren gaat naar 14.6 volt
Alle verbruikers aan : motor stil 11,4 volt..stationair 12.8 volt
boven 3000 toeren gaat weer omhoog naar 14.2~14,5 volt
omdat hij boven de 3000 toeren normale waarde's aangeeft kan ik niet met zekerheid zeggen dat dynamo niet goed laad, waardes zijn heel laag bij lage toeren...ik wilde graag even jullie mening vragen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dynamo is wel goed qua voltage. Eigenlijk nog even de stroom meten dan weet je het pas zeker. Het stotteren komt daar in elk geval niet vandaan.
Bedankt Siem, ik wilde altijd een ampere tang te kopen, het is nu de goede moment denk ik :)
4 jaar
Hij zou stationair iets meer mogen laden , ligt ook aan de staat en ladingstoestand van de accu.
Als er geen problemen zijn , zou ik het zo laten.
bedankt voor de reactie's , de auto accu was defect ik heb een 2e handse accu gemonteerd, deze is wat groter dan de originele accu ( ook met hogere ampere ), kan dit een probleem zijn ?
hoe kan ik de stroom doormeten ? je bedoeld ampere doormeten ( accu pool + loshalen en multimeter er tussen hangen in Amp stand ) ?
4 jaar
Hoeveel hoger/zwaarder?
Amperage kun je zo niet meten met een multimeter , wordt een knal en klaar .
volgens google accu van chev.spark is 40 amp.. die ik gekocht heb is van 50 of 55 amp
ik heb hem vandaag uitgelezen,, p0303 code gevonden, clinder 3 misfire
helaas niet kunnen vinden welk cilinder nummer 1 is,, wil je even de foto bekijken?
4 jaar
ik zat helemaal in de war, multimeter meet maximal 10 amp , met geluk zekering van multimeter anders hele multimeter kon defect zijn :) bedankt voor waarschuwing
4 jaar
hier is de foto
4 jaar
Je kunt met je multimeter geen stroom meten op deze manier. De maximale stroom die je kunt meten is 10A en de dynamo levert minimaal 40Ampere, vandaar dat je een stroomtang moet gebruiken.!!
Een zwaardere accu is nooit een probleem mits het 12 Volt is. De amperage is de capaciteit, dus een 40A accu levert 40 uur 1 ampere en een 55 ampere accu levert 55 uur lang 1 ampere.
ik heb de bougies er uit gehaald, en zag vonk sporen op de porcelein gedeelte ( op 2 bougies)
deze zijn paar maanden geleden vervangen ( bosch bougies ),, wat kan de oorzaak van deze vonk sporen zijn ?
4 jaar
edit : op de bougie kabel zie ik geen beschading of brand sporen .
4 jaar
dit had ik ook bij mij was toen 1 lpi injector defect
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar