close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet MATIZ: Geen vonk na vervangen motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F8CV, Motorinhoud (cc): 800, Vermogen (kw): 38

Ik heb een volledig gereviseerd motortje in mijn Matiz gebouwd,
Toen ik hem wilde starten had ie geen vonk.
Geen nood gewoon de ontsteking van de oude motor er op gezet,
Oké dat was een olie zuipende rammel bak maar startte altijd prima.

Maar nog steeds geen vonk.
Daarna de verdelerkap+ kabels overgezet, Stekker contactenboel boel schoon gemaakt, de bobine krijgt spanning.
Ten overvloede nog eens de rotor stand t..o.v. de nokkenas stand gecheckt staat ook goed
Nokkenas zelf staat goed , rotor contacten zijn schoon..
De accu en motor zijn aan carrosserie geaard met een dikke 90kwadraad kabel..
Het is een simpel autootje geen startonderbreker gewoon contactslot
Ik heb het er draaiend neer gezet
Ik weet het niet meer.

Suggesties ?

Dirk

Geplaatst door

DirkQ (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rotor draaid wel ?
Heeft deze al een bdp sensor ?

ja rotor draait
Als er een bdp sensor in zit had ik het moeten vinden, het blok is totaal uit elkaar geweest.
Waar zou dit dan moeten zitten ?
DIt is het derde blok al wat ik er heb in gezet omdat z'n voorganger een miskoop bleek.
Daarom heb ik het blok wat ik ter vervanging heb gekregen ook gereviseerd
Maar het tweede blok heeft wel altijd gelopen.
Deze heeft de ontsteking aan het end van de nokkenas zitten, daar zit een brede stekker in en een verdelerkap.
Wat ik wel gek vind ie dat ik op beide contacten van de aansluiting op de bobine spanning meet..
Maar daar is niks veranderd het heeft altijd gewerkt het blok is identiek aan wat er uit is gekomen.
Ik snap er gewoon niks van

DirkQ 0

7 jaar

Ik bedoel dit is het derde blok van deze auto en ik heb er zoveel aan gedaan omdat het wagentje puntgaaf is

DirkQ 0

7 jaar

Ehm, komt er ook een puls naar de bobine toe? Ik bedoel; je hebt wel spanning op de bobine, maar ook een pulssignaal?
Meet dit maar eens.

Ralf_Jensen 0
badge

7 jaar

ik heb weer vonk , kwestie van domweg alle contacten schoonmaken, inclusief de bougiekabels in de verdeler kap iets uit gebogen zodat ze er weer stijf ingaan en van de bougie doppen aan geknepen..
Nu staat de accu aan de lader en zullen we morgen verder kijken

DirkQ 0

7 jaar

De vreugde was van korte duur, na 20km liep ie zo beroerd dat ik iemand heb gebeld om me op te halen.
Het blijkt de nokkenas te zijn, die "mee nemer" die in het uiteinde van de nokkenas zit geperst en de verdeler kap rotor laat draaien zit los, dus nu zoek ik een andere nokkenas.
De nokkenas uit de vorige motor is onbruikbaar omdat die mede de oorzaak was van de problemen die ik met die motor had ..

DirkQ 0

7 jaar

Dat vermoeden had ik dus al toen ik vroeg draait de rotor wel , op de sloop zal je er wel 1 vinden .

OPGELOST en dit kon wel eens het antwoord zijn op heel veel ontsteking en niet meer willen starten zijn, ik heb gehoord dat ik niet de eerste ben.
Dus, heb je een ontstekingsprobleem met zo'n type auto, verdeler kap er eerst afhalen de rotor stevig beet pakken en proberen te draaien.
Normaal gesproken moet dit onmogelijk zijn zonder die rotor te vernielen.
Draait ie echter met een beetje moeite in een andere stand, is de mee nemer aan die nokkenas los.
Draai je hem toevallig in de goede stand zal de motor misschien even lopen en daarna weer gaan stotteren of afslaan.
En een nokkenas vervangen is voor een handige jongen best te doen...

DirkQ 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.