auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Matiz: Matiz loopt onregelmatig na vervangen thermostaat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

zit echter met een probleem, ik heb gisteren een deawoo matiz een nieuwe thermostaat erop gezet en daarbij de ontstekinghuis even eraf gehaald zodat ik er wat makkelijker bij kon, na het terug zetten van de ontstekinghuis begint hij heel erg beroerd en schokkerig te doen, heb meerdere x de ontsteking huis eraf gehaald maar zie er verder niks bijzonders aan, hij liep heel eventjes goed tot vandaag dat die weer begon te schokken, ben nu einde te raad en vraag jullie de hulp.

Hopelijk komen we er uit!

Groetjes Thomas

Geplaatst door

Thomasharms1996 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het huis afgetekend toen de ontsteking verwijderd is ?
Zou haast denken aan een ontsteking die niet op tijd staat .

Vacuumslang(en) goed aangesloten? Bougiekabels juist gemonteerd? Laagspanningsaansluiting goed vast?
En uiteraard ontstekingstijdstip juist afstellen.

Vr.gr. Theo

Jup, die is afgemerkt maar een of andere manier loopt die niet mooi op de afgemerkte streep, hoe kan ik deze ontsteking afstellen ?

Met een stroboscooplamp het tijdstip afstellen.
Je kunt proberen de ontsteking iets te verdraaien , mm werk , en kijken of er verbetering op treed.
Blijft dan nog steeds natte vinger werk.

Afstellen met een stroboscoop lamp kan wel, maar je moet daarvoor connector A&B tijdelijk doorverbinden, om zodoende de afstelling "vast" te zetten in de ECU.
Basis is 10 graden voor TDC
Verdere timing wordt door de ECU geregeld...

[IMG]http://i67.tinypic.com/9pqpef.png[/IMG]

Hans4040 1435
badge vip badge

8 jaar

Neem aan dat je koelsysteem goed hebt ontlucht?

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Die van mij verdomde het helemaal na een dergelijke handeling en ik heb net (letterlijk vanmorgen) de oorzaak gevonden.
Heb je een ontstekingsprobleem met zo'n type auto, verdeler kap er eerst afhalen de rotor stevig beet pakken en proberen te draaien.
Normaal gesproken moet dit onmogelijk zijn zonder die rotor te vernielen.
Draait ie echter met een beetje moeite in een andere stand, is de "meenemer" aan het end van de nokkenas los, die dus de ontsteking laat draaien los geraakt.
Daar kun je niks aan repareren omdat die meenemer er op zit geperst/gekrompen.
En geloof me een nokkenas vervangen is voor een handige jongen best te doen...
Ik heb er een middag werk van gehad en hij loopt als een zonnetje ...

DirkQ 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.