close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Lanos: Geur+Verminderd vermogen na vervanging Spruitstukpakking

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

Goedenavond,

Sinds een aantal maanden is mijn Lanos een grote kostenpost met steeds weer nieuwe grote problemen, ik wordt er een beetje moedeloos van. Over 1.5 maand krijg ik een nieuwe auto van de zaak, en eigenlijk wou ik de auto verkopen aan een vriend. Tenzij er teveel problemen achter weg komen. Laat ik bij het begin beginnen. Wie het niet wil lezen kan onder de streep beginnen daar staat de samenvatting.

Laat ik beginnen bij mijn APK (meer historie is denk ik niet nodig), voor het eerst bij een APK station, omdat ik altijd verdacht veel geld kwijt was. Alleen wiellager rechtsachter vervangen was het oordeel om te laten doen en mijn spruitstuk tikte was een tip. Viel mee dus. Wiellager Laten vervangen. Bij het vervangen van de wiellager vertelde de garage mij dat mijn distributieriem in grote mate versleten was. Het spruitstuk was niets mis mee. omdat ik weinig vertrouwen had in de garage (wiellager zat nog niet direct goed vast, kabels van mij blowers niet goed aangesloten, en extreem goedkope prijsopgave van mijn distibutieriem waarschijnlijk zonder spanrol en waterpomp) ben ik, na een maandje sparen, naar een andere garage gegaan om mijn distributieriem en dergelijke te vervangen. Hierbij vertelde ze me dat de spruitstukpakking vervangen moest worden. Weer een maandje sparen, en inmiddels klonk mijn auto als een helikopter (ging echt heel snel van kwaad tot erger), en nu heb ik de spruitstukpakking vandaag laten vervangen. De garage belde mij op om te vertellen dat mijn remblokken af zijn en misschien de remcilinders (of schijven?) vervangen moeten worden. Ijzer op ijzer werd verteld, en het was onverantwoord om de auto weer mee te nemen. Zelf hoor ik alleen op lage snelheid tijdens het remmen een piep, en niet eens altijd. Voor de rest geen problemen met de rem. Toch heb ik de auto vandaag mee genomen.

Omdat ik nu op het punt ben om zelf met de auto te gaan klooien ga ik nog remblokje bestellen en voor het eerst monteren. Maar goed. Omdat ik me toch een beetje ongerust maakte omdat ik Zondag en Maandag toch nog een eindje moet rijden heb ik toch een remtest uitgevoerd (niet slippen, gewoon redelijk stevig remmen van 50 naar 0km/u). Dit ging nog net als altijd. Toen ik thuis kwam (totale rit van 10 minuten) merkte ik dat mijn auto stonk. Omdat ik verwacht dat het een beetje smeerolie of de remblokjes misschien teveel te verduren hadden gekregen heb ik er niet veel aandacht aan geschonken. Vanavond moest ik nog een keer weg en toen merkte ik dat mijn auto vrij weinig power heeft. Normaal ben ik altijd iets sneller dan de gemiddelde bestuurder met optrekken, en nu was het ongeveer net zo hard de rest. Terwijl ik dit keer volg gas gaf. In mijn beleving lag het toerental ook lager. Normaal rij ik 50 in zijn 5 (op de wijkring), nu had ik bij 60km p/u het gevoel alsof de auto bijna uit kon vallen. Op de ring waar ik 80 reed en eenmaal op snelheid lag reed ik goed. Bij stilstand voor het stoplicht voelde ik in de koppeling en de verscnellingspook dat de auto meer trilde dan normaal, en ook de eerste seconde tijdens het optrekken. Ook leek het alsof de koppeling verder omhoog moest komen dan normaal. Weer thuis gekomen stonk de auto weer. Misschien zitten sommige dingen tussen de oren omdat je erop gaat letten. Het probleem is (nog) niet extreem erg, maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Misschien onnodige informatie: Vanavond heb ik getankt (goedkope euro 95), bij het tanken til ik altijd de slang omhoog zodat alles in de slang in de auto komt dmv zwaartekracht. Dit heb ik vandaag ook gedaan. Vrij snel hierna kwam ik erachter dat ik weinig power had. Iis lucht in de slang een mogelijkheid?.


----------------------------------------------------------------------
Samenvatting:
afgelopen 3 maand vervangen
Wiellager (rechtsachter, 2 maand terug)
Distrubutieriem + toebehoren (1 maand terug)
Spruitstukpakking vervangen (net weer terug)
Milde remtest met versleten remmen uitgevoerd (net voordat ik bij het uitstappen de rubbergeur rook)
Tank bijna volgegooid met goedkope euro95 benzine en de slang omhoog gehouden (net voor ik opmerkte da tik weinig power had)


Sinds vandaag de volgende problemen:
Verbrande rubbergeur buiten de auto (binnenin geen last van)
Weinig power
Trilling bij stilstand en wegrijden


Mijn vragen:
Mag ik ermee door rijden (en is het verstandig)
Wat kan het zijn.
En moet ik ermee terug gaan of maar laten voor de volgende eigenaar (ik heb een nu naar gevoel om bij een vriend te verkopen)

-----------------------------------------------

en een bonusvraag: kan ik deze remblokken op mijn lanos zetten? (kans lijkt me klein, heb alles zo via de telefoon doorgekregen zoals ik het nu opschrijf)
Roadhouse
1227075
90R-01122/018
582SE
4.1
voor citroen c5
Ik kan in ieder geval niets vinden met een van alle combinaties.

Mocht het helpen, mijn kenteken is:
91-FP-DV
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst door

VySio (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Van welk spruitstuk is de pakking vervangen? Inlaat- of uitlaat-spruitstuk?

Voor de hand liggende gedachte: pakking niet goed gemonteerd en het lekt nog steeds of de pakking van het andere spruitstuk is ook lek.
Stinken komt door een behoorlijk verhoogd branfdstofverbruik. Niet mee door rijden want dan gaat je dure katalysator ook nog kapot.
Wat zegt de reparateur die de pakking verving?

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Van welk spruitstuk is de pakking vervangen? Inlaat- of uitlaat-spruitstuk?

Voor de hand liggende gedachte: pakking niet goed gemonteerd en het lekt nog steeds of de pakking van het andere spruitstuk is ook lek.
Stinken komt door een behoorlijk verhoogd branfdstofverbruik. Niet mee door rijden want dan gaat je dure katalysator ook nog kapot.
Wat zegt de reparateur die de pakking verving?[/quote]
Sorry, ik was neit in de gelegeheid om te antwoorden. Bedankt voor je antwoord!

Ik breng zometeen de auto naar de garage, op jouw aanraden heb ik niet meer met de auto gereden. Ze gaan er zo naar kijken. Het geluid voordat de auto gerepareerd was kwam vanaf de bestuurder van rechtsvoorin (misschien dat het dan iets zegt over in- of uitlaat spruitstukpakking.)

Ik laat het weten zodra hij weer klaar is.

-----------


1.5 Uur geleden gebracht, 1 uur geleden alweer klaar. Bougiedop los getrild, schijnt nu weer goed te lopen. Ik haal hem vanavond op. De geur was eigeblijk al weg (of ik had er te kort mee gereden)

VySio 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lanos of stel zelf een nieuwe vraag.