close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nexia: Hoe reinig je zelf injectoren?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5i

Kan iemand mij vertellen hoe je zelf de injectoren het beste kan reinigen?

Alvast bedankt!

Geplaatst door

Jip59 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Demonteren en ultrasoon LATEN reinigen.

Beste Koos,

Bedankt voor je snelle antwoord!

Wat zijn de kosten daarvan ongeveer? En zou dit HET probleem kunnen zijn van het motorregelsysteemlampje wat gaat branden als de auto eenmaal op temperatuur is? De auto gaat dan hoog stationair lopen en gaat schokken.

Jip59 0

16 jaar

Waarom denk je dat deze storing door de injectoren word veroorzaakt.Heb je de storing al uit gelezen.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Omdat we het anders echt niet meer weten, we hebben de auto al verschillende malen bij verschillende garages laten uitlezen maar er komt niets uit. We hebben inmiddels ook al allerlei andere dingen vervangen (zie mijn andere onderwerpen)... dus we zijn een beetje ten einde raad om het zo maar te zeggen

Jip59 0

16 jaar

Oke, ik dacht dat je dit op goed geluk ging doen,ik wist niet van de voor geschiedenis af.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Nee zo zit het niet... we worden echt helemaal gek van dat lampje wat maar blijft branden, het wordt gewoon echt frustrerend omdat we de oorzaak niet kunnen vinden na al zoveel te hebben vervangen

Jip59 0

16 jaar

Ik lees net de andere topic,maar lees niets over dat er al gekeken is of het inlaatsysteem valse lucht aanzuigt.
Dit kan ook deze klacht veroorzaken.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Volgens mij heeft mijn vriend dat inderdaad nog niet gedaan. En hoe controleer je dat?

Jip59 0

16 jaar

[quote=Hans4037]Ik lees net de andere topic,maar lees niets over dat er al gekeken is of het inlaatsysteem valse lucht aanzuigt.
Dit kan ook deze klacht veroorzaken.

Hans[/quote]
Ik heb het even nagevraagd, en mijn vriend heeft dat wel al nagekeken

Jip59 0

16 jaar

Er zijn zo vreselijk veel mogelijkheden waarom het lampje brandt.
Als het lampje brandt dan moet er toch een bijbehorende foutcode weergegeven worden.
Vraag eens naar het nummer van de foutcode en post die eens in dit forum, dan kunnen we wellicht wat meer voor je betekenen.
Het lukraak laten reinigen van de injectoren lijkt me een "longshot".
Overigens geldt wel: baat het niet.....
De kosten zouden denk ik rondom de twintig euro per injector moeten bedragen denk ik.
Groeten,
Koos.

[quote=kosopoel]Er zijn zo vreselijk veel mogelijkheden waarom het lampje brandt.
Als het lampje brandt dan moet er toch een bijbehorende foutcode weergegeven worden.
Vraag eens naar het nummer van de foutcode en post die eens in dit forum, dan kunnen we wellicht wat meer voor je betekenen.
Het lukraak laten reinigen van de injectoren lijkt me een "longshot".
Overigens geldt wel: baat het niet.....
De kosten zouden denk ik rondom de twintig euro per injector moeten bedragen denk ik.
Groeten,
Koos.[/quote]
Hoi Koos,

Bedankt voor je antwoord.

Hij is al meerdere malen uitgelezen, en het gekke is dat er helemaal geen code uitkomt. De garage waar je dan bent 'denkt wel te weten' waar het aan ligt maar kan geen garantie geven.

Jip59 0

16 jaar

Ook bij de dealer?
Deze heeft vaak wat meer uitgebreide uitleesmogelijkheden.

We zijn naar het Motorhuis geweest, dat moet toch goed zijn?

Jip59 0

16 jaar

Weet je wat er tot nu toe gedaan is aan de auto?

[quote=kosopoel]Weet je wat er tot nu toe gedaan is aan de auto?[/quote]
Ik heb even alle facturen bij elkaar geraapt en hier kwam ik op uit;
- Stappenmotor vervangen
- Computer gereset d.m.v. accu loshalen
- Lambdasonde vervangen
- Alle bedrading gecontroleerd
- Oliefilter vervangen
- Carterstopring vervangen
- Carterontluchtingsslag vervangen
- Ventilatieslang vervangen
- Luchtfilter nagekeken
- Alle sensoren nagekeken

Jip59 0

16 jaar

temperatuur sensor defect, geeft hij niet aan op de computer als er verkeerde waarde word doorgegeven!
is het proberen waard om deze te vervangen, kost maar een paar tientjes!

[quote=autobedrijf van breugel]temperatuur sensor defect, geeft hij niet aan op de computer als er verkeerde waarde word doorgegeven!
is het proberen waard om deze te vervangen, kost maar een paar tientjes![/quote]
Dat klinkt logisch inderdaad. Want zodra je de auto start bijvoorbeeld 's ochtends als je naar je werk gaat brandt het lampje de eerste paar kilometer niet maar zodra de motor warm wordt gaat het lampje branden en gaat de auto stotteren.

Ik denk dat we van de week inderdaad maar even een temperatuursensor gaan kopen en kijken of dat werkt.

Bedankt voor de tip, en zodra hij vervangen is zal ik hier even doorgeven of dat inderdaad het probleem is/was.

Jip59 0

16 jaar

ik denk als het lampje weer brandt de auto NIET van contact af en laten lopen en naar de eerste de uitleesmogelijkheid toe.
als het lampje oplicht zonder foutkode is het probleem denk ik wel wat groter

We hebben net even V-Power getankt, schijnt ook nog weleens te helpen las ik. Ik geloof er niet in, maar we zullen zien.

Mijn vriend geeft aan dat er een klein scheurtje zit in de einddemper, dit kan toch niets met het probleem te maken hebben?

Jip59 0

16 jaar

het kan ook zijn dat je onsteking deze klacht veroorzaakt, wil wel meer gebeuren bij deze auto's.
als de onsteking goed warm word dan kan het zijn dat je module gaat haperen/storen.
wat stotteren en afslaan tot gevolg heeft.

probeer eerst maar de temperatuur sensor te verwisselen en dan kijken wat er van de klacht over is.
mijn gevoel zegt dat deze jouw klacht veroorzaakt.
een andere onsteking kun je krijgen nieuw voor zo'n 150 euro dacht ik.

[quote=autobedrijf van breugel]het kan ook zijn dat je onsteking deze klacht veroorzaakt, wil wel meer gebeuren bij deze auto's.
als de onsteking goed warm word dan kan het zijn dat je module gaat haperen/storen.
wat stotteren en afslaan tot gevolg heeft.[/quote]
En wat het stationair lopen betreft? Als het lampje gaat branden dan springt hij ineens naar de 2000 toeren en soms meer.

Jip59 0

16 jaar

Ik gok toch op valse lucht, ecu spuit dan ook meer brandstof in om de motor aan de gang te houden. uitlezen met rijdende wagen zou uitkomst moeten bieden, en daarbij de injectorgegevens in de gaten houden

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Marcel is me voor geweest. In deze situatie zou ik de auto RIJDEND uit willen lezen om direct actuele informatie te kunnen bekijken. Je kunt dan gerichter zoeken c.q. zaken uitsluiten.

Ook kan het zijn dat er sensoren zijn die NIET kapot zijn, maar WEL een afwijkende waarde weergeven en daarbij NIET een storingsmelding veroorzaken die de ECU opslaat.

Niet alle storingen worden door de computer opgeslagen. Wanneer je een gat in je voorruit krijgt, zegt de ECU daar niets over maar heb je toch wel echt een probleem!

Santa 0

16 jaar

Daar zijn we weer...

Met de temperatuursensor is (helaas) niets mis. Nu zijn we dus weer 'vrolijk' verder aan het sleutelen, en ik zag een gele slang die aangesloten staat op de motor maar waarvan hij niet kan zien waar die slang precies heenloopt. Heb de slang er bij de motor af kunnen halen om te kijken wat de functie van de slang was. Toen hij de slang eraf trok kwamen er allemaal korreltjes uit...??? Heeft iemand enig idee waar deze slang voor dient cq. waar deze naartoe loopt?

Jip59 0

16 jaar

Kun je er een foto van maken.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

[quote=Hans4037]Kun je er een foto van maken.

Hans[/quote]
Dat is een goeie... ga ik morgen doen. Heb nu geen licht namelijk.

Jip59 0

16 jaar

[quote=Hans4037]Kun je er een foto van maken.

Hans[/quote]
Hierbij de foto...

[url=http://img107.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img107.imageshack.us/img107/6/001...[/img][/url]

Jip59 0

16 jaar

Vanmiddag was ik bij een vriend van me, die werkt bij een groothandel van autonderdelen. Hij vertelde mij dat die gele slang de vacuumslang is. Verder heeft hij ook even gekeken naar het probleem en hij vermoed dat het de ontstekingsmodule is. Heb hier wel naar gekeken maar eigenlijk nooit vervangen. Dus dat wordt de volgende stap maar weer.

Jip59 0

16 jaar

Ik heb inmiddels een ultrasoonbak gekocht, weet iemand hoe lang de injectoren in de bak moeten?

Jip59 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.