Wij hebben eind 2005 een 2e hands daewoo tacuma gekocht met een km stand van 188000. Na een korte tijd bleek er een gasklep kapot te zijn. Dit is nog netjes vervangen door de garage. Nadien maakt onze auto staionair maar ook tijdens het rijden hoge toeren(als je de koppeling indrukt). We zijn daarvoor al verschillende malen bij onze garage en nadien ook bij een chevrolet dealer geweest. Bij deze is ondertussen de stappenmotor vervangen, de massapunten geschuurd, de computer gereset en nieuwe software geladen en zijn de stappenmotors(benzine en LPG) weer gereinigt. Maar het probleem blijft, soms loopt de toerental op tot 4500.
Ondertussen zijn we de wanhoop nabij, misschien weet hier iemand een oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijft het toerental ook zo hangen op benzine, of doet tie het alleen op gas?.
hij doet het op beide.......alleen op bezine natuurlijk wat minder heftig.......maar vooral met de airco aan is het feest........dan is er bijna niet meer mee te rijden binnen de bebouwde kom........
We hebben net reactie gehad van de importeur......zij kunnen niet veel voor ons betekenen...dus dat houd ook op.
18 jaar
Wat is dat voor een antwoord van de importeur?.
Andere tacumas hebben dit toch ook niet?.
Dus moet het te repareren zijn.
Ik ben niet zo bekend met deawoo of chevrolet maar het lijkt op dat tie ergens valse lucht aanzuigt.
Het zit dus duidelijk in het benzine systeem.
Het lijkt me duidelijk dat het overigens in die gasklep zit die vervangen is.
Nadien zijn toch de problemen gekomen?.
Dan likt het me het beste om toch maar die gasklep met een ander exemplaar te wisselen.
Het lijkt erop dat de gasklep positie niet goed staat.
Deze moet ingeregeld worden aan de computer.
Daar moet de pos opnieuw ingesteld worden.
ik neem aan dat ze dit gedaan hebben?.
18 jaar
Wij hebben zelf niet zo heel veel verstand van auto's. Dus we laten het over aan de garage. Maar wat je hebt geschreven nemen we mee naar de dealer en dan kijken wat hij zegt. Ze hebben wel gezocht of de auto valse lucht zuigt maar ze hebben het niet gevonden. Er is heel veel naar de auto gekeken maar echt een oplossing word er niet gevonden. Ik vind ook dat de auto af en toe schokkerig rijdt en dat is vaak als de motor nog koud is. We weten het ook niet meer. Misschien moeten we hem maar inruilen maar ja dan moet je weer best wel veel geld bij leggen. Wat is wijsheid?
18 jaar
Als ze er niet uitkomen ga er dan mee naar een boschdienst op het gebied van injectie systemen.
Die sleutelen de hele dag aan brandstof systemen en hun kennis gaat vaak nog iets verder.
Er zit er vast wel eentje in je woonplaats.
18 jaar
we zijn er nu achtergekomen dat de auto alleen maar veel hoge toeren maakt als de airco aan is of net aan is geweest. is de airco een tijdje uit dan loopt de auto prima wat toeren betreft.
Weet iemand wat er dan met de airco kan zijn/
18 jaar
Als de airco ingeschakeld word betekent dit dat er vermogen van de motor gevraagd word.
het toerental word daardoor iets verhoogd, 150 a 200 toeren bovenop het stationnaire toerental.
Dus geen 4500 zoals bij jullie.
Werkt de airco naar behoren?.
Zoja, dan is toch de afregeling van de gasklep niet in orde.
Werkt de airco nou niet, dan zou het kunnen dat de compressor niet ingeschakeld word maar wel het toerental verhoogd word met als gevolg dat tie doorschiet naar een veel hoger toerental.
18 jaar
de airco werkt verder prima...koelt goed en zo....alleen als hij een tijdje uit is geweest ruikt ie een beetje muf.
De garage waar de auto voorheen in onderhoud is geweest heeft het over om de gasklephuis schoon te maken.
Ons dealer vind dat onwaarschijnlijk het probleem is. Maar een gasklep weer vervangen is zeker ook een duur grapje of niet. Vorige keer is het op de kosten van de garage gedaan.
18 jaar
Nogmaals, had de auto deze klachten ook voordat het gasklephuis werd vervangen?.
Zoniet , dan zit het echt in het gasklephuis.
18 jaar
Een muf ruikende airco is een teken dat ie schoongemaakt moet worden met en schimmeldodend middel.
Het in de hoge toeren slaan bij gebruik van de airco is een teken dat de stationair toerental regeling totaal van slag af is met gebruik van de airco wanneer hij alleen maar iets de toeren moet verhogen, dit kan een smerige regelklep zijn, of een fout tussen de airco en ECU
Ook ik had het probleem met de hoge toeren als m'n airco aan stond en stationair draaide. Waar ik mijn auto gekocht had, een opel dealer, zei dat daar niets aan te doen is. Dit word allemaal geregeld door de moter management computer.
Toen ik veel later, de garantieperiode voorbij, voor iets anders met m'n auto naar een echte daewoo dealer ging, vroegen ze zonder dat ik over het toerenprobleem had gesproken. "Heb jij misschien problemen met het toerental in combinatie met airco?" Toen ik dat bevestigde zeiden ze dat ze dat wel konden verhelpen. Ze hebben toen de nieuwste versie software geladen.
En inderdaad vanaf toen was het probleem bij m'n Tacuma over. Dat noem ik nog eens echte SERVICE.
B.t.w. deze dealer is: Auto centrum Hapert B.V.
18 jaar
Probleem opgelost......eindelijk.
Dealer heeft er nogmaals naar gekeken. Samen met de technisch dienst van chevrolet. Auto maakte alleen maar hoge toeren als de airco aan was. Nu hebben ze de airco kabel met sensor van de stappenmotor afgehaald en direkt op de computer aangesloten. Als ik het tenmiste goed uitleg. Probleem over. Simpel maar je moet er maar opkomen. Moet er wel bij zeggen dat de dealer dit kosteloos gedaan heeft. Ben er erg blij mee. Werd er helemaal gek van. Wat betreft nieuwe software. Dat was voor ons geen optie want er is geen update voor de 2.0 versie. Balen.....Maar dit is ook goed....
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar