Daewoo-Chevrolet lanos: houd in en heeft geen vermogen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.5 8v

ik heb net een lanos gekocht een 1.5 lpg g3 automaat ,volgens mij zit hier gewoon een opel motor in

bij proef rijden ging alles goed maar toen ik naar huis reed op de snel weg

schakeld hij gewoon mooi over naar al zijn versnellingen maar als hij in zij laatste versnelling staat en ik wil van

100 naar 120 rijden komt hij niet vooruit het duurt heeeel lang en als ik meer gas geef dan houd hij juist in als ik heel

lichtjes de gaspendaal indruk gat hij heel langzaam harder als ik hem verder indruk gaat hij juist inhouden (lichtjes) en

als hij dan 120 rijdt en ik ga een heel klein heuveltje op of windt tegen dan zakt de snelheid weer naar 100 met

optrekken kan ik ook niet normaal gas geven als ik de gaspendaal wat verder intrap wil hij niet vooruit komen als ik

verder intrap dan gaat de kick douwn in werking het is op benzine en gas

ik hoop dat iemand hier wat van weet

gr arnaud

arnaud640

Geplaatst door arnaud640 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Lanos? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

33 Reacties

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

ff terug naar de garage, als je hem net gekocht hebt dan zal er zeker garantie op zitten, het lijkt mij ook sterk dat de garage niet van dit probleem heeft afgeweten.

Santa (0), 17 jaar geleden

Lijkt mij ook. Waar heb je de auto gekocht?

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

hallo

ik heb de auto particulier gekocht. weet iemand van jullie wat het kan zijn
als hij op gas staat trouwens en je geeft snel gas dan moet hij eerst eff denken en prutttelt hij wat ,als ik rustig gas geef doet hij dat niet op benzine heeft hij daar geen last van
10.000 kilometer geleden zijn de uitlaatkleppen vervangen en nieuwe riemen en rollen op gezet
de bougies zijn nog nieuw (zien er heel nieuw uit)
waar zou ik als eerst naar moeten kijken??

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

nokkenas timing controleren
ontsteking regelt electronisch
op gas kan dit anders reageren door ussen komst van de gas computer
mvg jerry

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

nokkenas timing controleren is dat zelf te doen zo ja hoe dan?

gr arnaud

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

is het troewens normaal dat hij 1op 8 verbruikt en dat met een 1.5 op gas

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

1 op 8 lijkt mij toch rijkelijk veel
ik weet luxere auto's die meer auto zijn (vindt ik dan) die mindergebruiken

en ja als je handig genoeg enweet hoe dan kan je zelf kijken(anders niet aankomen)
mvg jerry

Santa (0), 17 jaar geleden

Arnaud, ga anders eens ff langs bij de garage aan de Wijdenes Spaansweg.......?

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

zijn verbruik op benzine zou 1:11.3 moeten zijn, ik vraag me dan ook af waarom de kleppen vernieuwd zijn en nieuwe riemen en rollen, het doet mij vermoeden dat er schade is geweest aan het motorblok en men het goedkoop heeft opgelost en snel heeft doorverkocht.

Santa (0), 17 jaar geleden

Indien de kleppen (om wat voor reden dan ook) vernieuwd zijn, kan ik mij goed voorstellen dat je dan ook direct de riemen en rollen vervangt. Je hebt de boel immers dan TOCH los liggen...?
Wat ik wellicht wat vreemder vind: heb je wel een GOEDE proefrit met de auto gemaakt?

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

het kan zijn dat er wat met de riemen rollen mis was en daardoor de kleppen beschadigd zijn.

En inderdaad een goede proefrit was wel verstandig geweest of een anwb keuring, meet eens de compressie op de cilinders.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

santa denk jij wat ikdenk
riem gebroken
snel nieuwe erop
loopt goed dus
in de showroom en weg
en wat ik op een ndere topic aanhaalde
het geluk lacht je toe
koop eendaewoo

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik vermoed hetzelfde Jerry, overigens niks slechts over daewoo, wat ze gebruiken is beproefde techniek die andere fabrikanten niet mee rgebruiken omdat er iets beters/zuinigers is.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

kan wel zijn maar ik zie de laatste tijd prooblemen opduiken en ant woorden die deealers zouden geven dat ik denk???
nee ik niet
en ik heb ook een aantal klanten in deea rijden maar niet met zulke prooblemen
en ik kan toch altijd de normaal voorkomende problemen in korte tijd naar tevredenheid op lossen
dus waarom de dealer dan niet??
ik vinnd dit raar
mvg jerry

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

hallo

bedankt voor de reacties
de kleppen waren vervangen omdat er bij een klep een stukje was afgebroken toen hebben ze ze allemaal vervangen
ik had hier voor een tdi 135 pk dus toen ik een proefrit maakte niet op de snelweg dacht ik dat is efff anders als mijn tdi zo,n 1.5 maar een 1.5 ,1 op 11,3 ik vindt dat nog al wat ik heb een vr6 gehad en als je een beetje normaal reed dan redde je 1op 10 maar voor de rest loopt hij heel mooi stil en goed stationair

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

santa

spaansweg in welke plaats?

gr arnaud

Santa (0), 17 jaar geleden

Breezand.
Kun je altijd ff langsrijden voor een opinie of check.
Zeg dan maar tegen de baas dat BROER, die ooit op de Mr. Dr. Jonkerlaan gewoond heeft, je gestuurd heeft.

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=arnaud640]hallo

bedankt voor de reacties
de kleppen waren vervangen omdat er bij een klep een stukje was afgebroken toen hebben ze ze allemaal vervangen
ik had hier voor een tdi 135 pk dus toen ik een proefrit maakte niet op de snelweg dacht ik dat is efff anders als mijn tdi zo,n 1.5 maar een 1.5 ,1 op 11,3 ik vindt dat nog al wat ik heb een vr6 gehad en als je een beetje normaal reed dan redde je 1op 10 maar voor de rest loopt hij heel mooi stil en goed stationair[/quote]
tja van kleppen breekt natuurlijk niet zo maar een stukje af, en wie weet waar het stukje is gebleven en wat voor schade het heeft aangericht, door de copressie te meten weet je al wat meer, voor hetzelfde geld zit er een diepe groef in de cilinder of is er iets mis met de zuigerveren of hebben ze bij het monteren iets niet helemaal goed teruggezet enz enz.

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

ik laar hem wel eff uitlezen en bekijken bij de garage in breezand

bedankt allemaal

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

succes

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=pe3hmp]Ik vermoed hetzelfde Jerry, overigens niks slechts over daewoo, wat ze gebruiken is beproefde techniek die andere fabrikanten niet mee rgebruiken omdat er iets beters/zuinigers is.[/quote]
ik zeg ook niet dat dit een slecht merk is
maar ik vindt dat als er op de topic van iemand eendealer een uitspraak doet en dan als reactie
de dealer heeft juist gehandeld door een merk en toevoeging vooer te schrijven en ergens anders lees je dat de dealer zegt u rijdt te veel en te hard dan zakt mijn broek af en barst in lach en verdriet tranen uit
als deze autos dan ook nog worden aangeschreven als probleem auto voor nederland belgiee enengeland?
wat is er in die landen dan anders aan de brandstof t.o.v. een schelp merk in ons land
en te hard trijden ?
hoe hard mag je dan met zo n auto rijden
ik heb nog nooit van een merk gelezen dat ie stuk gaat als u er 120 o.i.d. mee rijdt
waanzin
als ze dit dan in hun advertenties melden koopt geen mens meer zon auto
laat een dealer of de pro die dit heeft gezegd dit op papier zetten en mij opsturen per mail
zet ik t in de grootste landelijke ochtend krant
kijken wat de importeur dan doet
mij niks want ik citeer alleen
hoeveel van die beproefde techniek wordt er dan nog verkocht denk je

Santa (0), 17 jaar geleden

Tja, er zit natuurlijk altijd een risico aan bij het kopen van een auto bij een particulier, zeker als je er zelf niet al teveel verstand van hebt....

Laten we hopen dat het met een kleine ingreep te verhelpen is!~

Jerry, jij refereert zeker aan die Matiz met kromgetrokken kleppendeksel a.g.v. te snel en te ver rijden met die auto....??

Santa (0), 17 jaar geleden

En Arnoud, het staat je natuurlijk zelf helemaal vrij om een garagebedrijf uit te zoeken. Je bent niets verplicht, hoor!!
Maar informeren kan natuurlijk nooit kwaad en je hoeft er ook niet zo'n eind voor te rijden...

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Santa]Tja, er zit natuurlijk altijd een risico aan bij het kopen van een auto bij een particulier, zeker als je er zelf niet al teveel verstand van hebt....

Laten we hopen dat het met een kleine ingreep te verhelpen is!~

Jerry, jij refereert zeker aan die Matiz met kromgetrokken kleppendeksel a.g.v. te snel en te ver rijden met die auto....??[/quote]
ja
en dan komt er bij deze uit van u geeft te veel gas
daar kan de automaat niet tegen en is op deze manier beveiligt
u kunt maximaal 120 rijden zo is de auto afgesteld om te voorkomen dat u t rijbewijs kwijt raakt
met vriendelijke groeten de garage

nudus met vriendelijke groet
JERRY

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

?? ik heb een paar jaar een matiz gehad en daar werd toch stevig mee gereden, stukken met 130 a 135km/u van Tilburg naar Vlissingen, geen problemen gehad met kleppendeksels, was er wel een uit 1999 (als ik het me goed herriner) misschien dat ze daarna ooit iets veranderd hebben toen het chrysler werd ?

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

ha ha dat is een goeie jerry

ik moet zeggen ik krijg nu teminste geen boetes meer op de mat en bij mijn vorige auto,s kon ik me nog wel eens druk maken dat mensen niet door rijden nu blijf ik altijd maar aan de rechter baan achter de omatjes en de vrachtwachens, moet zeggen dat ik dan net zo snel thuis ben
ik denk niet dat er iets ernstig met de auto is hij wil wel gewoon goed door trekken in hoge toeren
(als ik het gaspendaal niet te ver in trap)maar als hij in zijn overdrijf zit en 100 rij in lage toeren dan wil hij niet meer
in snelheid oplopen en helemaal niet windt tegen

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

omdat hij ook een erg hoog verbruik heeft ik las ook iets op problemcar over een lek bij het spruitstuk van de uitlaat die zit vlak bij de lampdazonde en dat er dan zuurstof wordt aangezogen en daar door een verkeerde waarde kreeg van de lampdazonde kan je dan de klachten krijgen die ik heb als ik hem start s,morgens vindt ik hem wel een beetje een lekke uitlaat geluid maken maar als hij warm is is dat weg

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

heb vandaag mijn bougie kabels vernieuwt een kabel had een te veel weerstand op cilinder 4 maar hij is nu wel veller
maar gaat nog steeds niet harder als 120 ik heb ook de bougie,s er uitgehaald en bekeken 1 bougie van de eerste cilinder was zwart en vettig de andere mooi licht bruin en droog dan is er iets niet goed

weet iemand wat

Integrale (0), 17 jaar geleden

Ben je nou al naar garage Rene geweest???
Ik kom er ook altijd met gas-auto's voor de handel...die man kan toveren.
Ik denk aan de ontsteking, welke niet op tijd staat. Je had een kapotte klep dus het klinkt logisch.
Ik wil je, of m'n maat, wel helpen als het niet lukt.

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

ben nog niet naar garage rene geweest
dat zal topie zijn als je wil helpen, kan jij de ontsteking op tijd afstellen?? ik heb daar geen verstand van of is dat een hele klus
ik hoor graag van je

gr arnaud

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik twijfel of het aan het tijdstip aan de ontsteking ligt omdat maar een bougie het probleem heeft, ik begin een vermoeden te krijgen dat de zuigerveren van die cilinder schade hebben( dat zou de cilinder kunnen zijn waar een stukje uit de klep was) of dat die ene cilinder om een of andere reden geen (goede)vonk krijgt

Integrale (0), 17 jaar geleden

Klinkt zeker niet stom, compressiemeter erop zal uitslag moeten geven.

arnaud640 (0), 17 jaar geleden

ik ben vandaag bij jerry geweest van cars en motors

dat is nog eens een vakman!!

omdat mijn auto inhoud en niet goed reageerde op gasgeven op gas en benzine
en een verbruik heeft van 1 op 8,5
en hij stotterd op lpg bij het optrekken

heeft jerrry naar de volgende dingen gekeken

compresie gemeten dat was goed op alle cilinders 12 bar

4 gas meting gedaan dat was ook goed

naar de distubutie riem gekeken of die niet een sandje verkeerd stond en dat was ook goed

nokkenas bekeken op sluitage was ook goed

daarna kwam jerry er achter dat de egr klep stuk was
hij heeft er een plaatje tussen gezet en toen ik een test rondje ben gaan rijden is de auto een stuk veller en de automaat bak schakeld vloeiender en hij komt sneller op toeren
alleen hij wil nog steeds niet harder als 120 als hij in zijn laatste versnelling zit dan heeft hij geen vermogen om in die versneling door te trekken
jerry gaat van de week nog eff verder kijken
heeft iemand anders nog iedeen waar we naar moeten kijken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lanos of stel zelf een nieuwe vraag.