Daewoo-Chevrolet Tacuma: kachel wordt niet warm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

ik heb een tacuma die maar niet warm wil worden, de kachel komt niet op temperatuur, zelf denk ik dat de thermostaat het is, waar zit deze, als ik zo kijk zit die rechts achter het blok, daar kun je haast niet bij. iemand een idee waar het anders aan kan liggen,

knutsel

Geplaatst door knutsel (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Tacuma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

of de thermostaat correct werkt? kun je zien aan de temperatuurmeter op het dashbord... In elk ander geval is een gebrek aan doorstroming in de kachel de oorzaak. of van lucht erdoor of van koelvloeistof. Door aan de waterslangen van de kachel te voelen is te bepalen of er circulatie is. Bv lucht in het systeem kan de oorzaak zijn, maar de kans op een verstopping is ook reeel....

Riesjaar (0), 10 jaar geleden

Kabel de klep bediend van warme/koude klep van het kachelhuis gaat ook vaak kapot

knutsel (0), 10 jaar geleden

dankje wel voor de antwoorden. ik zal eerst eens de klepkabel nakijken.
temperatuurmeter komt gewoon op peil.
slangen naar de radiateur van de kachel worden gewoon warm maar ik weet niet of ze wel warm genoeg worden.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Tijdens het draaien van de motor mot er water stromen door de kachel..Als de slang aan het begin een andere temperatuur heeft dan aan het eind? dan is er geen of veel te weinig circulatie.

knutsel (0), 10 jaar geleden

ben nog niet veel verder, kleppen werken goed en ik denk dat de thermostaat stuk is, waar zit deze, ik kan er volgens mij erg moeilijk bij .

thei11316 (0), 10 jaar geleden

Bovenste dikke slang vanaf de radiator naar het motorblok volgen,waar deze op het blok uitkomt zit ook de thermostaat.
Maar ik herhaal hier....als je blok op de normale temperatuur komt is je thermostaat niet de boosdoener.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=knutsel]... zelf denk ik dat de thermostaat het is, waar zit deze, als ik zo kijk zit die rechts achter het blok, daar kun je haast niet bij. iemand een idee waar het anders aan kan liggen,[/quote]
>Tja via een omweg kun je er ook komen ............. Je kunt ook de bandenspanning controleren, maar of daar de kachel wèl mee op temperatuur komt ??

knutsel (0), 10 jaar geleden

nou de slangen zijn aan beide zijde even warm, dat zegt alleen niet veel over de doorstroming. ik kan gewoon de handen tegen het ventilatierooster houden, het wordt gewoon niet warmer dan denk ik 30 graden. zou het dan toch de radiateur zijn, kan ik dan ook niet een slang met water erop zetten tegen de richting in om zo het vuil eruit te blazen of zit er niets anders op dan een andere radiateur voor de kachel te kopen. antikal zou dat helpen???

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Je kunt natuurlijk eerst proberen om deze schoon te spoelen. Hou dan in de gaten of dat er inderdaad vuil mee los komt.
Vervangen kan altijd nog.

knutsel (0), 10 jaar geleden

oké dank je . ik zal daar van de week maar eens mee beginnen. ik dacht als ik eerst de thermostaat vervang zou het dan over zijn, blijkbaar is er veel meer aan de hand.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Controléér die thermostaat dan eerst eens. Ga niet stomweg vervangen...

knutsel (0), 10 jaar geleden

Dat wil ik wel Maar Waar zit deze Dan. Net achter het blok rechts? Wat moet ik dan allemaal weghalen

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=thei11316]Bovenste dikke slang vanaf de radiator naar het motorblok volgen,waar deze op het blok uitkomt zit ook de thermostaat.[/quote]

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Als je motor op temp komt is de thermostaat goed

knutsel (0), 10 jaar geleden

Dan de slangen van de kachel er maar eens afhalen.

knutsel (0), 10 jaar geleden

Ik heb de slangen eraf gehaald en de radiateur doorgespoeld met de tuinslang. Opnieuw het systeem gevuld en ontlucht. En gelukkig doet ie het weer een stuk beter. Allen dank voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.