close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nexia: Kachelwarmte

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

Hallo

Mijn kachel wordt niet erg warm........ ( heb hem vorig jaar zomer gekocht, en toen eigenlijk niet nodig gehad, en dus niet op gelet. ) maar omdat ik de warmte nu ging missen was ik op onderzoek uitgegaan, en ontdekte dat bij de plastic aansluiting van mijn reservoir aan radiateur was afgebroken (( na goed gekeken te hebben was dit al eens geplakt o.i.d ))........Ik heb de radiateur vervangen ( nieuw ) maar probleem is niet opgelost.......kachel wordt slechts een beetje warm.
Motor temperatuur blijft goed (( in het midden.......was het maar wat hoger zou ik zeggen )).........en fan slaat aan als motor heet wordt.
Ook geen grof kvs verlies, geen water in olie, geen enorme witte uitlaatgassen............het lijkt alsof er geen of onvoldoende heet water naar de kachelradiateur stroomt.
Ik heb nu middenconsole er uit gehaald........de zwarte afdekplaat om radiateur los.............ik zie het radiateurtje en daarvan gaan twee slangen naar buiten (( zie geen lekkage ))................maar wat nu ???.......hoe nu verder ??......en hoe kan ik controleren of inderdaad het warme water niet of niet goed spoelt ???...........is radiateurtje daar zo weg te halen voor controle ??.....moeten slangen in motor gedeelte worden losgemaakt ??......kan dit zonder op een brug te staan ???
Sorry..een hoop vragen tegelijk.......maar ik wil de vrouw tevreden houden met haar auto.......en mijn portemonnee....lol.........pffffffffffffff
En als koppakking kapot.............dan zou ik toch enorm kvs verlies moeten hebben, en witte rook ?........ook al zou dit het geval zijn, dan moet toch tenminste de kachel na pas bijvullen tenminste een of twee keer warm moeten worden vooralleer ik de kvs kwijt bent........maar ik raak sporadisch wat kwijt...................Hellluppppppppp...........Zuchhhhhhtttt !!!!!!!
Update:
Even bij de garage geweest: monteur zei: probleem is bijna altijd dichtgeslibde kachelradiateur, dit moet voelbaar zijn aan verschil van warmte in aan en afvoer !!!.............IK voel geen verschil.ze zijn even warm/heet !!!!
Monteur zei ook niet direct te denken aan waterpomp dit is te zien aan waterstraaltje in expansievat............(( dit heb ik onthouden )))......thuisgekomen motor heet gemaakt...........fan slaat aan.......toen voorzichtig expansievat geopend om waterstraaltje ? te conroleren !!.........GEEN waterstraaltje..... (( staat water stil dan ???? ))........maar dan moet toch motor temperatuur te hoog oplopen ??.....temp.meter blijft goed, en fan slaat niet overdreven veel aan.....Moet bij werkende waterpomp TEN ALLE TIJDEN een waterstraaltje lopen in expansievat ????.......zo ja... heb ik dan een waterpomp probleem ? maar waarom loopt de temp. dan niet veel te hoog op ??zelfs niet na 100 km en/of filerijden .........zuchtttttttttt !!!

Geplaatst door

DriverG (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ok, ik ben dus de vrouw die tevreden gehouden moet worden... LOL en ik heb even 2 foto's gemaakt van de kachel radiateur en het interne huis van de aanjagerknop... (die overigens momenteel tijdens het rijden sist wat ophoudt zodra je je vinger op het onderste linker gaatje houdt of optrekt... dit ding lijkt dus niet kapot )

[img]http://home.tiscali.nl/kimopo/nexia/inte...[/img] = kachel radiateur die als je 'm aanraakt wel warm blijkt te zijn [img]http://home.tiscali.nl/kimopo/nexia/inte...[/img] = intern huis aanjagerknop

Darcy 0

15 jaar

[quote=DriverG]Hallo

Mijn kachel wordt niet erg warm........ ( heb hem vorig jaar zomer gekocht, en toen eigenlijk niet nodig gehad, en dus niet op gelet. ) maar omdat ik de warmte nu ging missen was ik op onderzoek uitgegaan, en ontdekte dat bij de plastic aansluiting van mijn reservoir aan radiateur was afgebroken (( na goed gekeken te hebben was dit al eens geplakt o.i.d ))........Ik heb de radiateur vervangen ( nieuw ) maar probleem is niet opgelost.......kachel wordt slechts een beetje warm.
Motor temperatuur blijft goed (( in het midden.......was het maar wat hoger zou ik zeggen )).........en fan slaat aan als motor heet wordt.
Ook geen grof kvs verlies, geen water in olie, geen enorme witte uitlaatgassen............het lijkt alsof er geen of onvoldoende heet water naar de kachelradiateur stroomt.
Ik heb nu middenconsole er uit gehaald........de zwarte afdekplaat om radiateur los.............ik zie het radiateurtje en daarvan gaan twee slangen naar buiten (( zie geen lekkage ))................maar wat nu ???.......hoe nu verder ??......en hoe kan ik controleren of inderdaad het warme water niet of niet goed spoelt ???...........is radiateurtje daar zo weg te halen voor controle ??.....moeten slangen in motor gedeelte worden losgemaakt ??......kan dit zonder op een brug te staan ???
Sorry..een hoop vragen tegelijk.......maar ik wil de vrouw tevreden houden met haar auto.......en mijn portemonnee....lol.........pffffffffffffff
En als koppakking kapot.............dan zou ik toch enorm kvs verlies moeten hebben, en witte rook ?........ook al zou dit het geval zijn, dan moet toch tenminste de kachel na pas bijvullen tenminste een of twee keer warm moeten worden vooralleer ik de kvs kwijt bent........maar ik raak sporadisch wat kwijt...................Hellluppppppppp...........Zuchhhhhhtttt !!!!!!!
Update:
Even bij de garage geweest: monteur zei: probleem is bijna altijd dichtgeslibde kachelradiateur, dit moet voelbaar zijn aan verschil van warmte in aan en afvoer !!!.............IK voel geen verschil.ze zijn even warm/heet !!!!
Monteur zei ook niet direct te denken aan waterpomp dit is te zien aan waterstraaltje in expansievat............(( dit heb ik onthouden )))......thuisgekomen motor heet gemaakt...........fan slaat aan.......toen voorzichtig expansievat geopend om waterstraaltje ? te conroleren !!.........GEEN waterstraaltje..... (( staat water stil dan ???? ))........maar dan moet toch motor temperatuur te hoog oplopen ??.....temp.meter blijft goed, en fan slaat niet overdreven veel aan.....Moet bij werkende waterpomp TEN ALLE TIJDEN een waterstraaltje lopen in expansievat ????.......zo ja... heb ik dan een waterpomp probleem ? maar waarom loopt de temp. dan niet veel te hoog op ??zelfs niet na 100 km en/of filerijden .........zuchtttttttttt !!![/quote]
wil je het een in ABN typen dit is erg lastig om wat mee te kunnen ... en die kachelradiatuer controleren dashbord er uit en dan kun je er bij

[quote]wil je het een in ABN typen dit is erg lastig om wat mee te kunnen ... en die kachelradiatuer controleren dashbord er uit en dan kun je er bij[/quote]
Sorry, maar ik dacht d.m.v. mijn puntjes en aanhalingstekens mijn tussenopmerkingen en of vragen te verduidelijken. dashboard los bij een Nexia `96 ?? ik ben al bij de radiateur, want de middenconsole is alles al verwijderd, zie mijn verhaal.

DriverG 0

15 jaar

... staat gelijk aan een paar seconden rust of een grapje ;) maar zoveel is iets te veel van het goede en maakt het ONoverzichtelijk

Ok, het is naar mijn mening een heel duidelijke uitleg en eerlijk gezegd was ik al n beetje blij toen ik zag dat er een reactie was na mijn vorige reactie... ik dacht echt dat er iemand was met n paar opties om naar te kijken. Ondertussen was mn man zelf al zo ver gekomen dat de kachel radiateur nu dus vrij ligt... maar antwoorden op zijn vragen (zie bovenaan) heb ik helaas nog niet kunnen bespeuren, is er iemand die toch nog n paar suggesties heeft misschien ?

Darcy 0

15 jaar

Nou ok dan... we hebben onze oplossing gevonden na alles te hebben gecontroleerd rondom de kachel radiateur en die werd goed heet, de slangen er omheen werden ook beiden even warm en op advies van iemand hier toen de (goedkoopste) gok genomen en de thermostaat vervangen...
De oude en de nieuwe leken gelijktijdig te openen in een thuis testje met 'n pan heet water... maar uiteraard eenmaal gekocht, toch de nieuwe erin gezet.
De lucht die nu in de auto terecht komt wordt niet heet, heet, maar zolang we de aanjager op 1 of 2 zetten wordt de ruimte goed (genoeg) naar onze wensen verwarmd... Als we de aanjager hoger zetten, blijkt de aanjager zelf debet te zijn aan het afkoelen van de radiateur en dus komt er minder warme lucht in de auto uit...

Voor wie dus een soortgelijk probleem heeft zou ik zeggen, vervang eerst de thermostaat, ookal ziet die er nog best goed uit... Voor ons was dat dus het antwoord.

Groetjes,

Darcy 0

15 jaar

ach je bent lekker bezig geweest
en je leert je auto kennen
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.