Daewoo-Chevrolet Kalos: Kalos automaat "stottert " bij gebruik van kickdown

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 16 kleppen

Als ik de kickdown gebruik schakelt hij wel van 1 naar 2 en verder komt hij niet schakelt niet verder, "stotteren"
Auto is nagekeken,zit nieuwe nokkenas sensor op wat hij aangaf op de computer is vernieuwd,schoongemaakt maar nog steeds "stottert" hij wie o wie weet wat het is?

roonaldo

Geplaatst door roonaldo (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Kalos? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Rijdend uitlezen en lambda signaal bekijken. Aan de hand daar van verder zoeken.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

roonaldo (0), 13 jaar geleden

@ oldford.
De vacuumslang was inderdaad lek en is al vervangen door een nieuwe,de uitlaat is ook al helemaal losgeweest en heeft ook geen lekkage,ook is hij al 2x rijdend uitgelezen en gaf hierbij geen fouten aan.
Maar het probleem is er nog steeds,als ik rustig rijd is er geen probleem maar als ik vlot rijd met gebruik van de cickdown,lijkt het net of hij niet op toeren komt voor naar de 3 en 4,moet ik dus weer rustig rijden.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Geen fouten geven is iets anders als lambda signaal bekijken. Dat geeft een idee of de motor te rijk of te arm staat.
Is de ecu gereset nadat de vacuumslang vervangen is?
Is de brandstofopbrengst gemeten? Onlangs misschien tank leeg gereden?

roonaldo (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Geen fouten geven is iets anders als lambda signaal bekijken. Dat geeft een idee of de motor te rijk of te arm staat.
Is de ecu gereset nadat de vacuumslang vervangen is?
Is de brandstofopbrengst gemeten? Onlangs misschien tank leeg gereden?[/quote]
Nee,de tank rijd ik nooit helemaal leeg als hij halfleeg is tank ik altijd al weer en ik tank ALTIJD shell,af en toe vpower dus.
En of de ecu gereset is weet ik niet,zal ik morgen even vragen bij de garage

roonaldo (0), 13 jaar geleden

Vandaag heb ik de auto opgehaald,en het probleem is nog niet over ik breng hem straks weg naar een ander, Het lampje check engine brand continu en bij aflezen op de computer geeft hij de foutmelding,dat er iets fout zit bij de nokkenas en de nokkenaspositiesensor, deze is vernieuwd en de bekabeling er naar toe is schoongemaakt alles is goed,maar hij geeft nog steeds aan dat daar de fout zit.
Volgens de monteurs kon het wel iets mechanisch zijn,wie o wie heeft de gouden tip?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Kan inderdaad een fout in de timing van de distributie zijn, bijvoorbeeld iets uitgerekt.
Exacte foutcode kan een hoop meer vertellen (liefst compleet met nummer).

Was de ecu nog gereset? Vooral de leerwaardes.

roonaldo (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Kan inderdaad een fout in de timing van de distributie zijn, bijvoorbeeld iets uitgerekt.
Exacte foutcode kan een hoop meer vertellen (liefst compleet met nummer).

Was de ecu nog gereset? Vooral de leerwaardes.[/quote]
Hoi Oldford,

IZk ben maandagsmorgens naar de garage geweest en had jou mening uitgeprint en meegenomen.
Nadat hij hem had gelezen zei hij wij hebben alles gecheckt behalve de brandstoftoevoer dus, maar ik ben gaan "buurten"heb hem smaandagsavonds bij een monteur neergezet en woensdagsavonds had ik hem GEMAAKT weer thuis.
Was de krukaspositiesensor, wat ze dus bij de officiele dealer niet eens hebben gecheckt waar ze dus wel van baalden.
Maar goed het probleem is opgelost, was de krukaspositiesensor,maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Kalos of stel zelf een nieuwe vraag.