close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Matiz: Lege accu

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 800cc

Gisteren is mijn dochter met de Daewoo Matiz tot stilstand komen te staan, geen stroom meer.
Met startkabels opnieuw gestart maar met enkele kilometers weer komen te staan.
Onderweg voorafgaand aan het afslaan ging het lampje van de airbag even branden. Thuis de accu opgeladen, start weer goed maar voor hoelang. Er zou toch een lampje voor het niet bijladen moeten branden als daar sprake van zou zijn?
Heb nu even geen idee of ik de accu moet vervangen, dynamo, gelijkrichter of wat dan ook.

Mijn dochter heeft al van alles met deze auto meegemaakt, mapsensor stuk, waterpomp kapot, aandrijfas versleten en ga zo maar door er komt gewoon geen eind aan.

Geplaatst door

Cornelish (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meten=weten. Eerst controleren of de dynamo wel werkt alvorens iets te vervangen.
Dan kijken of er geen kabelbreuken zijn. Indien een draad gebroken is, brandt er (soms) ook geen controlelamp.
Geen draadbreuken en geen laadspanning: dynamo nagenoeg meestal defect. Een enkele keer wordt zoiets nog wel eens veroorzaakt door een spontane kortsluiting in de accu zelf.

moderator 0
badge

11 jaar

Meten is weten
Zou eerst de laadspanning doormeten en het laadstroom lampje brandt niet altijd met een defecte dynamo
Ik denk dat de laadspanning te laag is dit omdat het airbag lampje ging branden heb het vaker mee gemaakt maar nogmaals meten is weten.....

michel sloos 0
badge

11 jaar

Ben zaterdag even naar iemand geweest die even heeft gemeten of er voldoende stroom geleverd wordt door de dynamo. Op de accu zelf werd met draaiende motor 11volt gemeten wat dus gewoon te weinig is want volgens hem zou het rond de 14 volt moeten zijn.
Heb ook gemerkt dat bij het aanzetten van het contact het motormanagement lampje niet brandt. Normaal gesproken zou naar mijn idee het aan moeten gaan bij contact en weer uit bij het aanslaan van de motor, mits er geen storingen zijn uiteraard.
Wat ik mij dus afvraag is of er enige logica is in het geheel.
Is het wel de dynamo?

Cornelish 0

11 jaar

11 volt is inderdaad te weinig. Eigenlijk moet er aan de dynamo zelf gemeten worden aangezien een kabelbreuk tussen dynamo en accu ook mogelijk is.
A ls het zeker is dat daar geen breuk in zit, dan zit de oorzaak in de dynamo.
Het mm-lampje heeft daar op zich niets mee te maken.

moderator 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.