na een rit met de auto, net voor we de parkeerplaats oprijden komen er stoomwolken en een hoop gesis onder de moterkap vandaan.
Als ik de andere dag met licht de auto naloopt zie ik geen gescheurde of losse slangen, alleen een lege koelvloeistaf tank.
Als ik de tank bijvult zie ik het onder het distrubutie gedeelte het er even hard uit lopen.
Nu heb ik het forum al doorgepluist en zou het aan twee dingen kunnen liggen: waterpomp of spruitstuk.
Nu is mijn vraag, zijn deze redelijk zelf te vervangen of doe ik er wijzer aan om het een garage te laten doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je zelf weinig sleutel ervaring hebt niet aan beginnen en aan de vakman overlaten .
en eerst een goede diagnose stellen voor dat je `t verkeerder los haalt.
gr. rob
Bijna 100% zeker het inlaatspruitsuk dat lekt. Zelf ook gehad en gefixt door het kunststof plaatje van het inlaatspruitstuk te verwijderen en te vervangen door een zelfgemaakt stalen plaatje en pakking over het betreffende gat in de cylinderkop te plaatsen. Probleem opgelost.
Als je handig bent en kleine vingertjes hebt, moet het lukken. Is overigens een veel voorkomend euvel bij de Matiz.
Waterpomp vervangen heb ik geen ervaring mee, maar je kunt eenvoudig controleren of het de waterpomp of inlaatspruitstuk is. Staande voor de auto, voel je linksachter onder het kleppendeksel en onder het inlaatspruitstuk. Als het daar vochtig is, weet je dat het het inlaatspruitstuk is. Waterpomp zit namelijk op een andere plek.
Zeker niet mee doorrijden. Kokende motor kost je uiteindelijk een koppakking.
Rob.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar