Hoi ben met een martiz bezig die komt niet meer op toeren ploft
en gooit er een hoop brandstof uit de uitlaat het diagnose lampje filkert heel snel.
ik heb wat metingen de rood/blauwe draad op de computer heeft 12 volt als hij loopt tussen de 6 en de acht bij het gas geven word hij lager er is ook nog een zwart relais naast die van de clacson die rateld op de fequentie van het diagnose lampje
wie heeft dit al eerder meegemaakt en wie weet waar die draad vandaan komt en vertakt word bvd gerrijnders
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens mij heb jij een probleem met een massa, misschien dat onder de koplampen de massa wel niet fris meer is ook de massa van het blok naar de carroserie goed contr. succes
alles gecontoleerd alle massa''s goed als je hem lang laat ploffen en roken gaat het motor lampje branden en loopt hij weer als nieuw
heb je `m al aan de 4-gasmeter gehangen ? omdat electrische storingen met betrekking tot slecht lopen bij een matiz haast niet voor komen. slechte verdelerkappen en bougie kabels daarintegen wel. vervuilde lambda sonde en benzinepompen geven ook vaak rare klachten.en inderdaad wat richard al zij , de massa punten ! beide koplampen demonteren en je vind dan de belangrijkste. bij twijfel nieuwe oogjes en nieuwe boutjes monteren.
Kijk eens of je een gaatje hebt in je inlaatspruitstuk. Komt vaak voor bij deze dingen. Uitlaat loopt er bij langs en brand dan gat in inlaat......krijg je dezelfde storing.
soms loopt hij als een trein zo lang je wilt maar als je het contact uit en aan zet begint het heb hem bij de dealer uit laten lezen en zij zeggen dat er een foutcode in zit dat wijst naar computer dus ben er op zoek naar
wissel nu eerst de bobine's voor dat je comp. vervangt
ik zou geen computer vervangen , deze gaan echt nooit kapot ondanks dat de fout code het aan geeft ! ook bobine`s niet ! gaatjes in het inlaatspruitstuk ook niet tenzij de pakking van het egr klephuis er tussenuit ligt. dan kan het inlaat spruitstuk gaan smelten.
voor een ervaren daewoo monteur moet deze storing makkelijk zijn op te lossen met een 4-gasmeter en de scan 100.
heb zelf matiz computers wel ooit uitgewisseld met showroom auto`s bij vervelende storingen maar achteraf bleek het toch altijd iets anders te zijn. metname : massa`s , sleutelcode`s , egr klep , vacuumlek, slechte stekker verbindingen.
ik ga er nog wel even naar kijken
bij de dealer opgehaald ze hebben de kat leeg gehaald het is nu beter maar het is er nog wel denk nu aan bougie's of kabels
nog steets niet goed nog iemand ideeen???
stuurapparaat
denk het ook
zoals je de symptonen zegt is idem aan vroegere storingen in kadett en komt nog voor alhoewel dit model bijna uitgestorven is
heb je de bougie kabels al nagekeken? en de verdeelkap? Als dit een ouder type is tenminste. Heb ik ook al vaker gehad, maar ik heb nog nooit een stuurapparaat hoeven vervangen.
kabels verdeler zien er prima uit
op gelost bij japauto computer opgehaald nu goed
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar