De 25 Amp zekering van het startrelais gaat af en toe stuk. Met een nieuwe zekering erin start de motor weer direct. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
De koelvloeisof is bruin, maar in 6 jaar nog nooit vervangen. Ik lees verhalen over roestende koelwaterpompen. Is het zinvol om de koelvloeistof te vervangen?
Alvast bedankt voor de reactie.
Hierbij de reactie van mij op de genoemde problemen.
De massa-aansluitingen bij de koplamp heb ik losgehaald, schoongemaakt en nieuwe bouten met kopervet ingedraaid.
De koelvloeistof heb ik door een garage laten vervangen en zij hebben het systeem schoongespoeld.
Er was verlies van koelvloeistof waarschijnlijk door de dop van het koelvloeistofreservoir.
De dop is vernieuwd.
Wat mij ook een mogelijkheid leek voor wat betreft het springen van de zekering is dat de koelvloeistof in een steker gelopen is of iets dergelijks en dan sluiting veroorzaakt. (de koelvloeistof leek meer op roestwater)
De storing van de zekering is in ieder geval niet meer opgetreden. Dus probeem opgelost !!
Bedankt voor de reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de koelvloeistof verversen en alles goed door spoelen is zeker zin vol. het voorkomt een hoop problemen.het heeft overigens niets te maken met een roestende waterpomp maar met een verkeerd soort koelvloeistof die een reactie aangaat.
zijn je massa`s wel in orde ? achter de linker koplamp naast de accu vind je de belangrijkste.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar