Hallo mensen, ik krijg hoofdpijn van een matiz, hier komt mijn probleem, of ik zie iets over het hoofd!
De auto begint bij het starten een beetje te sputteren of hij wil aanslaan, maar lijkt of hij niet op tijd staat.
Deze auto is hier gebracht door mensen die zelf de verdeelkap en kabels hebben vervangen, dus dacht ik; eitje, ff goed erop duwen en klaar.
Wat heb ik tot dusver gedaan;
distributie staat op tijd en zelfs de nokkanaspoelie eraf gehad of hij er niet was overheengeschoten.
onderblok op 0 en dan staat de eerste zuiger mooi bovenin.
Nu komt het rare, de ontstekingsvolgorde is 1-3-2 waarbij dan de 1ste bij de distributiekant zit? Toch?
Hij blijft dan tijdens het starten sputteren en slaat niet aan.
Nu heb ik net ergens gelezen hier dat de eerste bougie op de onsteking linksboven zit, maar als alles op 0 staat en ik de ontsteking erin plaats, wat maar op 1 manier kan? staat de rotor rechtsbeneden, eigenlijk precies een halve slag verder!
Wie o wie weet hier wat op, krijg hoofdpijn van die daewoo's.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
willem bor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien kan ik het paracetamolletje zijn.
De rotor wil op 2 manieren op de rotoras.
zelf al een keer meegemaakt,de klacht klinkt me bekent.
succes
zal het morgen proberen, maar volgens mij heb ik dat al geprobeerd maar lukte dat niet, ik zal het morgenvroeg hier melden of het lukte.
In elk geval bedankt
UPDATE! De rotor kun je geen halve slag anders erop zetten, er zijn 2 types ontstekingen bij deze auto's, hoge en lage.
Hier zit een lage op met een driehoek waar je de rotor overheen schuift en deze kan maar op 1 manier.
Dus ik heb meer ideen nodig!
kom maar op, hopelijk!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar