close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet Spark 2012: Moeilijke start

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B10D1, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Goede middag,

Ik heb een sinds 2 maanden een probleem met mijn spark.
voordat ik het probleem uitleg vertel ik alvast dat de spark netjes onderhouden wordt en er geen achterstallig onderhoud is.

Het probleem is dat de auto moeilijk wil starten als de motor koud is en de buitentemperatuur hoger is dan 15 graden. Hij doet er dan ongeveer 10 seconde over om aan te slaan. Zet ik daarna de motor uit en ik doe een nieuwe start poging start hij wel meteen. Ook bij een warme motor treed het niet op ook dan start hij meteen. De auto uitlezen levert geen resultaten op. Ook hoor ik dat de brandstofpomp druk op bouwt voordat ik start.

De krukas en de nokkenas positie sensor heb ik reeds al vervangen echter mocht dit ook niet baten en ook het overige onderhoud zoals oliefilter, luchtfilter en bougies zijn recent vervangen. Verder rijd de auto zowel op benzine als op lpg perfect.

Heeft iemand hier deze klacht al eens gehad. Alvast bedankt voor het meedenken.

Geplaatst door

carlo12 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probeer eens het volgende:
Op de laatste rit van de dag op zo'n 4 a 5 km van het eindpunt overschakelen op benzine.
Gaat het starten de volgende morgen dan beter?

oldford 0
badge

2 jaar

Ja dat zou ik kunnen proberen, jij denkt aan dat mogelijk hij zijn brandstof druk (benzine) verliest. Ik kom er op terug of dat het verschil maakt. groet, Carlo

carlo12 0

2 jaar

Nee, ik dacht meer aan mengsel verschillen tussen LPG en benzine.
Drukverlies (als dat er is) gebeurt dan toch wel gedurende de nacht.
Eenvoudig te testen: contact aan (nog niet starten), 2 a 3 seconden wachten, motor starten.

oldford 0
badge

2 jaar

Je had me aan het denken gezet mogelijk dat het mogelijk toch in het LPG systeem zit. Vandaag heb ik hier eens op gegoogled en dan vind je diverse problemen met verdampers & het starten. Het verhaal van deze persoon komt geheel overeen wat ik heb. (zie foto) Ik ga dit eens proberen.

groet, Carlo

carlo12 0

2 jaar

Gisteren de verdamper vervangen en vanmorgen de Spark gestart. Hij startte meteen zonder dat ik eerst 10 seconde moest doorstarten. Blijkbaar zat het toch in een lekkende verdamper waardoor de auto in koude toestand een te rijk mengsel had waardoor hij niet wilde aanslaan.

Mochten andere mensen hier tegen aanlopen dan is het inderdaad aan te raden om het koelvloeistof reservoir te verwijderen om ruimte te creëren. Het koste mij ongeveer 2 uur om deze te vervangen.

Ik heb een nieuwe verdamper geplaatst die ik in Polen besteld heb (agsiedlik) Hier bieden zij een nieuwe verdamper aan voor 85 euro incl. tempratuur sensor. Daar komt dan nog 15 euro verzendkosten bij. De temperatuur sensor heb je bij de Spark niet nodig maar je kan de verdamper niet zonder deze sensor bestellen. De Nederlandse prijs ligt rond de 150 euro incl. verzendkosten. Leveringstijd was ongeveer een week.

carlo12 0

2 jaar

Type verdamper = BRC Genius MB 800

carlo12 0

2 jaar

Laatste update: Oude verdamper open geschroefd en er zat idd een scheurtje in het membraam.

Probleem is hiermee verholpen!...

carlo12 0

2 jaar

Goed omschreven carlo12 dit was idd ook bij mij het probleem zie ook mijn topic https://problemcar.nl/topic/chevrolet/st...

T.Wiersma 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.