👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Onlangs liep de motor van mijn auto niet goed. Stationair liep 'ie onregelmatig en opeens sloeg ie af waarna ik de auto niet direct aankreeg. Na even te hebben gewacht kreeg ik hem moeilijk weer aan. Na drie keer het gas vol in te trappen kwam hij met wat gepruttel op gang. Ook had ik tijdens het rijden met momenten het gevoel dat de auto niet op vol vermogen liep. De ene keer schoot ie weg, de andere keer ging ie heel langzaam vooruit. Toen ik onder de kap keek zag ik dat ik een marter onder de auto had gehad. Hij had een fijn nestje van de isolatie gebouwd. Aan één bougiekabel was overduidelijk geknaagd, dus deze vervangen. Auto liep weer iets beter. Toen ik van het weekend oliepeil wilde checken, zag ik dat er weer aan de isolatie was getrokken. Deze lag door de motor heen. Auto stotterde ontzettend, en stationair liep ie niet goed. Toen ik de kap opendeed hoorde ik bij de bobine geknetter. Dus nieuwe bougiekabels gehaald en vervangen. De auto leek in eerste instantie goed te lopen, maar na even te hebben gereden begon de motor erg te trillen, zag ik de toerenteller zakken totdat de auto uitviel... Toen geprobeerd de auto opnieuw te starten wat niet meteen lukte. Daarna nog es geprobeerd terwijl ik het gas drie keer helemaal intrapte en toen sloeg die pas weer aan. Vervolgens heb ik weer naar huis kunnen rijden> heeft iemand enig idee wat dit kan zijn....ben afgelopen jaar al heel wat centjes kwijt geweest en hoop dat ik misschien zelf kan achterhalen wat het probleem is dus als iemand tips heeft?? Graag :-)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als uitvallen van 1 of 2 cylinders. Dat klopt met opgevreten bougiekabels.
Ik ben bang dat je bezoeker nog wel meer opgegeten heeft. Ook in de laagspanningscircuits.
Dus alle draden van alle kabelbomen onder de motorkap goed inspecteren.
controleer maar eens of je echt een sterke vonk hebt. even een schroevendraaier in de bougiekabel steken en ongeveer 1 centimeter boven een goed massapunt op het motorblok houden. hier moet dan een goede,blauwe vonk te zien zijn tijdens starten. kabel niet vasthouden!
tip:leg een nacht een doek bij pluto in de mand en leg die onder de motorkap (marters houden niet van honden)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Espero of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar