close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Matiz: Motor vonkt ineens niet meer.. Op 2 poten lopen, slecht aanslaan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8 3cil

Hallo,

Al geruime tijd heeft deze Matiz last van inhouden en af en toe uitvallen.
Van de week zag mijn vader dat de verdelerkap doorsloeg naar de cilinderkop toe en de auto bleef op 2 poten draaien.
De auto moest weer een beurt hebben en heb wat dingen vervangen.

Heb eerst de verdelerkap en rotor vervangen. resultaat> Motor slaat goed aan maar blijft op 2 cilinders lopen.

Toen de bougies verwijderd en de bougie van de middelste cilinder was erg zwart en donker viel me op.

Nieuwe bougies gemonteerd en auto proberen te starten. resultaat> Motor plofte wat en was niet aan te krijgen, na een tiental seconden wat gas gegeven en motor kreeg ik aan de praat.
Motor goed op toeren gehouden en was in balans en voor mijn gevoel liep die op alle 3 de cilinders.

Na 15 seconden op toeren viel de motor uit. Nog aantal malen geprobeerd te starten maar geen resultaat, geen plof niks helemaal dood.

Bougie verwijderd en was nat van de brandstof.
Gekeken of de bougie vonkte maar helaas.

Toen de bobinekabel van de verdelerkap gehaald en gekeken of de bobinekabel aan het eind vonkte en jawel.
Vonk was alleen wat roodachtig volgens me vader.
Bobinekabel gecontroleerd en was heel iets isolatie af maar niet het idee dat deze doorsloeg, zag wel heel iets wits al.

Toen een andere bobinekabel en 2 bobines van de sloop gehaald.
Andere bobine gemonteerd met kabel maar geen resultaat, geen vonk na de verdeler, kabel vonkt wel.

Weet effe niet meer waar ik het nu moet zoeken omdat de verdeler en kap nieuw zijn en hij daar ook op gelopen heeft, ondanks dat de kap volgens de verkoper iets hoger was maar dit mocht niets uitmaken, hij heeft er op gelopen, en op 3 cilinders effetjes.

Kan het aan de bobineaansturing liggen?

Wat kan en moet ik hiervoor meten? Er zitten 2 stekkers op de bobine; 1 die bestaat uit 2 aansluitingen haaks op mekaar vrij dik en een losse stekker die vast op de bobine zit aan een blokje wat op de bobine geschroeft is. Kan deze stekker los want kan het kapje wel omklappen en zie de stekker dan zitten maar krijg hem er niet af.)

Alvast bedankt!

Geplaatst door

Civic16V (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vandaag een Matiz op de sloop gevonden en heb een zo goed als niewe bobine eraf geschroeft en nog 2 complete onstekingen.

Heb allebei de onstekingen geprobeerd maar weer alleen een vonk tot aan de verdeler dus alleen de bobinekabel vonkt, verder komt ie niet meer.

Ik snap het eigenlijk niet meer.

Hij vonkt maar komt niet helemaal door, tot aan de verdeler. Heb ik soms ook 2 kapotte onstekingen gemonteerd soms?Of ben ik nu gek...

Civic16V 0

11 jaar

Raakt de koolstof stift de rotor wel?
De rotor zal van het ontstoorde type zijn,hier kan ook nog een onderbreking in ziteen tussen de buitenkant en het midden,meten is weten.

thei11316 0

11 jaar

je rotor kan doorslaan naar de massa

jan5047 0
badge

11 jaar

Bedankt voor de tip!

Vandaag een andere rotor geprobeerd en hij deed het weer.
Kon logisch ook niet heel veel anders zijn maar kon het me niet voorstellen omdat de rotor die het niet deed splinternieuw is.. Hij heeft er 20 seconden op gelopen.. ??
Nu nog 2 onstekingen liggen en een zgan bobine voor de 'volgende x.!

Civic16V 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.