Daewoo-Chevrolet Leganza: motorproblemen Leganza

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hej ik heb aardig wat problemen met mijn leganza en dus een leuke uitdaging :)

allereerst een probleem met mijn motor zelf. deze heeft/had een tikkend geluid. (waarschijnlijk een in- of uitlaat klep zelf) de olie kap schoon gemaakt waarna de motor gestart. hierbij begon de olie controle lampje te flikkeren en bij 2000 toeren viel die weer weg. na een stukje te hebben gereden gemerkt dat de motor wat pk's minder had (aardig wat eigenlijk) en tijdens het rijden bleef het lampje aan en plots is de motor afgeslagen??!! na het laten afkoelen en wat bijvullen olie wten te starten maar wel met een geluid als van een trekker??!!

de tweede uitdaging is dat mijn aanjager, achter ruit verwarming en klokje het niet doen. echter als de P stand (tis een automaatje) aardig is aangedrukt en 3000 toren draait doet het klokje het maar de aanjager draait niet volledig. bij het veranderen van versnelling doet ie het niet meer of als ik de rem licht indruk heeft hij geen stroomvoeding. koolborstel heb ik moeten vervangen en de accu ook.

kan iemand mij hiermee helpen?

Leganzafreak

Geplaatst door Leganzafreak (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Leganza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

thei11316 (0), 11 jaar geleden

De eerste lijkt op het verhaal van een verbrande uitlaatklep en evt samen met vastplakkende zuigerveren,een comressie test geeft hier meer uitkomst over.

Tweede lijkt een draadbreu of slecht contact te zijn in een voedingskabel,die bij die 3000 toeren niet trilt en weer contact maakt

kaleido 1 (1805) PRO, 11 jaar geleden

Dus je gaat rijden met een brandend oliedruk lampje ???? ,zonder dat je weet dat je wel oliedruk hebt.
Als de motor minder trekkracht ging vertonen en afgeslagen is met een brandend oliedruk lampje , en loopt als een lance buldog (een hele oude landbouwtrekker) vrees ik het ergste voor je motor .
Zou eerst eens kijken of je motor het overleeft heeft , voordat ik energie in de rest van de problemen zou steken.

Leganzafreak (0), 11 jaar geleden

de motor heeft het overleeft en levert energie en ik kan er kleine stukjes rijden. beetje gezocht. oliefilter zit aardig verstopt. het olie lampje is uit als de motor eenmaal op hogere toeren draait. de nokkenas boven op het motor compartiment krijgt te weinig olie en de in en uitlaat kleppen krijgen ook haast geen olie (mischien dat ie daarom luidruchtig loopt). zal proberen om op een zondag een nieuwe filter te krijgen en gelijk ook de olie vervangen (die is aardig dik en nogal zwart)

kaleido 1 (1805) PRO, 11 jaar geleden

Toch vrees ik het ergste , maar we zien wel, stationair moet het lampje ook niet branden , als lampje pas uit gaat als je toeren maakt is dit niet goed.

Leganzafreak (0), 11 jaar geleden

weet trouwens iemand waar ik een kleppendeksel kan kopen?? die van mij is gescheurd waarlangs olie in die bougies lekt.

kaleido 1 (1805) PRO, 11 jaar geleden

Kleppendeksel of kleppendekselpakking ?
Kleppendeksel op de sloop
Pakking bij dealer of automaterialenzaak.

Leganzafreak (0), 11 jaar geleden

Oliefilter vervangen en verse olie toegevoegd maar het olie druk controle lampje wil gaan branden wanneer de olie warm is of bij lage toeren. kan dit duiden op een slecht werkende oliepomp??

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Meet de oliedruk maar. Ik ben bang dat deze niet meer goed is. De vraag is dan; komt dit door een minder goed werkende oliepomp, of liggen de lagers er al uit??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Leganza of stel zelf een nieuwe vraag.