close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nexia: nexia rijdt 1 op 6

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 gl

Hoi ons mam der auto rijd sinds kort 1 op 6 zo al 3 weken
af en toe lampje aangegaan zaterdag uitlaten lezen maar geen foutcodes meer aanwezig waar moet ik naar
gaan kijken en doormeten
verder rijd de wagen goed en trekt goed
het is nog steeds niet opgelost
lambda geeft een warde van0,1 tot 0,2 volt bij warme motor


groeten fernando

Geplaatst door

fernandogo (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beginnen met een compressiemeting op alle cilinders, later eventueel gevolgd door een lektest.

De cilinderkoppen van deze auto's zijn niet echt geweldig ( om niet te zeggen slecht ), dus deze kan best gescheurd zijn. Staat van Bougie's controleren

Als ik het goed begrijp is er dus tijdens het uitlezen geen enkele foutmelding gevonden ?????

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

[quote=hellbat]Beginnen met een compressiemeting op alle cilinders, later eventueel gevolgd door een lektest.

De cilinderkoppen van deze auto's zijn niet echt geweldig ( om niet te zeggen slecht ), dus deze kan best gescheurd zijn. Staat van Bougie's controleren

Als ik het goed begrijp is er dus tijdens het uitlezen geen enkele foutmelding gevonden ?????

Groeten Marcel[/quote]
hoi marcel
u zegt een compressiemeting lektest maar hij verbruikt geen olie of water dus ik zou dit niet kunnen samenhangen met het schadelijk rijden of wel.
De bougie's daar zou ik inderdaad naar kunnen kijken
Maar er zou toch iets moeten zijn wat een waarde geeft dat het mengsel niet klopt bijvoorbeeld de lambda.
Die is pas vervangen voor een nieuwe ivm de keuring dat de co te hoog was.
ik heb ook geen spullen waar ik dingen mee zou kunnen testen op een multimeter na.
kunt u uw antwoord verder toelichten en waar ik informatie zou kunnen vinden over waardes enzo

groeten fernando

fernandogo 0

17 jaar

het zit waarschijnlijk toch in de lambda sonde, deze gaan vaak kapot of werken niet goed door een slechte massa.
ook is het belangrijk om deze te vervangen door een origineel exemplaar.
een kapote lambda sonde geeft inderdaad zelde een foutcode maar de dealer kan via de scan100 wel perfect
controleren of deze goed werkt.
kapote cilinder kop ???, slechte kwaliteit ??? scheuren ??? wat mij betreft fabeltjes . . . .
slechte koppakkingen en kapote koppen door gebroken distr. riemen inderdaad.
maar ik snap niet waarom marcel dit in verband ziet met een hoog verbruik.
gr. r. daewoo monteur.

verrace 0
badge

17 jaar

nou, om even te reageren op het voorgaande, dit heb ik zelf al menigmaal ondervonden, dat ze op de testbank gewoon gaan spuiten, en scheuren vertonen in de klepbrug ( het gedeelte tussen in en uitlaatkleppen), indien hier een scheur inzit betekent dat minder compressie, minder vermogen en dus dieper het pedaal intrappen, vandaar het hogere verbruik. Ik vermoed zelf dat je bij een deawoo-dealer werkt, en dat je beroepsmatig dus met deze auto's gewerkt hebt. Wat je wel moet onthouden is, dat zulke auto's, met dergelijke motorschades van een jaar of 10/12 oud zelden meer naar de dealer gaan voor zulke reparaties.

Vraag maar eens aan een lokaal revisiebedrijf hoeveel nexiakoppen ze hebben zien spuiten tijdens het afpersen, en ik denk dat je gaat schrikken. Om over de vraag op slopen naar 2e hands kopjes nog maar te zwijgen, daar is bijna niet aan te komen. En als ze ze al hebben, wat ze er dan voor durven vragen. Zekers als ze op LPG hebben gelopen, zijn ze na 100.000 tot 150.000 gewoon afgeschreven en zul je er een nieuwe op moeten monteren.

Geen aanval verder hoor, gewoon feiten van een monteur die hier al een paar maal tegenaan is gelopen.

Groeten Marcel.

P.S. Aan Fernando, een gescheurde kop of pakking hoeft per definitie niet meteen gepaard te gaan met olie of waterlekkage/verbruik. Als een scheur tussen inlaat en uitlaatgedeelte van de kop zit zal je compressie verzliezen rechtstreeks terug in de inlaat en in de uitlaat, dit kan ook het hogere CO verklaren.( Let wel KAN, dat hoeft niet persé). Ook een schuer tussen twee cilinders zal onvermijdelijk leiden tot compressieverlies, daar je dan het mengsel over en weer pomp tussen twee cilinders.

Mijn advies is, voordat je verdere kosten aan de auto gaat maken, laat even een compressiemeting uitvoeren bij een garage, die hebben daar een speciaal metertje voor, en meestal ben je na een halfuurtje 5 tientjes lichter, maar weet je wel of je blokje inwendig nog gezond is. Indien dit het geval is, ga dan pas verder met allerlei electronica vervangen. Indien je compressie niet goed is, ga dan goed na wat je nog aan de auto wil uitgeven ( wat is hij me nog waard).

Met vriendelijke groeten.

Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

ik ben er niet wijzer op geworden van alles tot nu toe
iemand meer ideeen
groeten fernando

fernandogo 0

17 jaar

Sorry Fernando, maar het lijkt mij anders duidelijk GENOEG.....
Tenzij de remmen blijven hangen, de bandenspanning veels te laag is, de koppeling slipt, het luchtfilter verstopt zit, temp. sensors kapot zijn, etc..........

Santa 0

17 jaar

of de benzineleiding of de tank is lek, of uw brandstoffilter is lek ,retour leiding .
kortom zou eerst het brandstof systeem nalopen ,en dan eens denken aan horrorverhalen.
kan ook iets wezen van dat iets gewoon los zit bv uw verstuivers loop het geheel maar even na.
ohja nog iets wat vaak vergeten word de tankontluchting !!!!

gerrit&bagger 0

17 jaar

Maar die lambda - sensor, geeft die wel de goede waarde door ? Dacht dat de waarde hoger hoort te zijn, maar dat zul je van een specialist moeten horen. Hij doet het wel, dus geeft geen foutcode, maar als ie de verkeerde waarde doorgeeft, dan gaat de motor de brandstoftoevoer (ont)regelen en kun je dus een hoog verbruik krijgen. Sjaak

sjaak10918 0
badge

17 jaar

las net dat een lambda sonde tussen de 0,2 en 0,8 volt door hoort te geven en dit zo'n 10 x per seconde hoort te wisselen http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

sjaak10918 0
badge

17 jaar

en anders ff bij Sytze langs :-) http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Hallo Fernando,

Ik ben er bijna zeker van dat de lambdasonde de oorzaak is.
Een lambdasonde moet inderdaad continu fluctueren tussen ongevver 0,1 en 1 volt.(behoudens de lambdasondes die tussen 0,5 en 5 volt regelen)
Dit moet gebeuren met een frequentie van 0,5 Hz.
Dit wil zeggen dat deze 1 seconde naar beneden regelt en dan weer 1 seconde naar boven.
Als jouw lambdasonde een waarde van 0,1 a 0,2 volt afgeeft, denkt de computer dat het brandstofmengsel te arm is en gaat dus meer brandstof toevoeren wat een hoger verbruik als gevolg heeft.
Dit is meestal ook te ruiken aan de uitlaat.
Controleer dus even de stekker van de lambdasonde op corrosie en vervang indien nodig de lambdasonde.
Hiervoor zijn bij de automaterialenhandel universele lambdasondes te koop voor een bedrag van ongeveer 70 euro.
Hierbij moet je dan wel de stekker van de originele overzetten, maar dat is naar mijn mening beter dan een dure originele.
Maar de keuze is aan jou.

Groeten,

Kees

VG392 0

17 jaar

ik heb er ongeveer een maand of 4 een nieuwe universele gemonteerd en die geeft in warme toestand ongeveer 0,1 0,2 volt dus te arm mengsel en geeft de ecu dan meer brandstof
maar om hem als garantie in te kunnen ruilen moet ik bewijs hebben op papier om een nieuwe te krijgen
dus ik heb iemand nodig die mij een bewijsje kan geven dat de lambda niet goed is

groeten fernando

fernandogo 0

17 jaar

Ga naar de garage en laat de computer uitlezen en tegelijkertijd de viergasmeting doen.
Als deze waarden niet overeen komen is het bewijs geleverd.

VG392 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.