de Kachel van deze Deawoo matiz wil niet warm worden. er zat wel veel roestwater in het systeem.
Zou het kunnen zijn dat de kachelradiateur verstopt zit of zit hier een speciaal soort themostaat op?
de Motorradiateur komt wel goed op tempratuur op beide slangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
roestwater ????, zal wel het restant van een radiatorpil zijn, in dit geval dus kachelradiateur verstopt.
Groeten Marcel
hallo,
de `98 en `99 matiz modelen zijn standaard af gevult met verkeerde koelvloeistof, de meeste wagens zijn bij de dealer al ververst de andere krijgen deze problemen in de vorm van bruine smurrie.
aangetaste slangen, verstopte kachelradiateuren, kapotte thermostaten zijn hier een gevolg van.
alles goed door spoelen en het nodige vervangen. ( echte matiz kwaaltjes ! )
gr.r.
En een kachelradiateur kun je reinigen door te spoelen met soda water!!! Want uiteindelijk zal hij wel gaan lekken hoor, maar vervangen is een CRIME!!!!
zie oa:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
hallo,
kachel radiateur vervangen bij de matiz heeft 1 knel punt, nml de kachel slangen loshalen tegen `t schutboard.
hier kun je echt heeeeel slecht bij, maar rond het dashboard is het zo los geschroeft zit niet veel in hoor.
vaak zie je bij stevige vervuiling dat ook de koppakking en inlaatspruitstuk pakking slecht is ! als je dit combineerd met een kachelradiateur kun je er zo bij . maar ja de kosten lopen wel op . . ..
bedankt jongens, ik ga maandag fijn een dagje dashboardje openhalen,
heb er echt zin in, ik had al gezien dat die kachelslangen echt niet te bereiken zijn.
Moet trouwens het hele dashboard eruit of alleen de onderzijde?
Als je niet eerst goed gaat spoelen Arnoud, kun je over een paar weken weer een kachelradiateur vervangen. Het koelwater is zo vervuild met smurrie (tenminste bij de 2 Matizjes die wij hier hebben gehad)dat je het beste eerst goed spoelt en daarna pas de kachelradiateur vervangt.
haLlo,
bovenkant dasbord kan je omhoog binden, tenminste zo doe ik het meestal. en als je de kachelslangen los hebt
schroef je de radiareur in een uurtje uit.
succes.
waterpomp.
de schoepen roesten weg.
te weinig doorstroming en kachel blijft koud.
radiateur komt gewoon op temp.
al een paar keer gehad.
mvg jerry
Ook ik heb dit probleem!! Heb niet zoveel verstand van motoren, maar wil dit wel proberen zelf op te lossen. Dus hier wat vraagjes:
Is de kachelradiateur dezelfde als die radiateur die voor in de motor zit?
Ergens las ik over een natte vloer in de auto. bij mij was de vloer aan de bijrijderskant nat. Heeft dat ook hiermee te maken?
Waar zit de aftapkraan van de radiateur?
Spoelen kan door de waterslang in de vultank te stoppen en flink te laten lopen?
Dank alvast voor de hulp
15 jaar
Is de kachelradiateur dezelfde als die radiateur die voor in de motor zit?
nee
is veel kleiner
Ergens las ik over een natte vloer in de auto. bij mij was de vloer aan de bijrijderskant nat. Heeft dat ook hiermee te maken?
ja
dan is de kachel radiateur lek
en verlies je ook koelmiddel
Waar zit de aftapkraan van de radiateur?
onderste slang los en leeg latren lopen
Spoelen kan door de waterslang in de vultank te stoppen en flink te laten lopen?
moeten de slangen eraf en dasn spoelen
Dank je voor het snelle antwoord.
Enig idee wat een kachelradiateur kost?
Als ik het laat doen in de garage, wordt het dan een dure klus?
15 jaar
heren,
als er roestwater in zit is de enigste goede methode helaas:
koelsysteem geheel reinigen en spoelen
kachelradiateur vervangen
waterpomp controleren of de schoepen niet weggerot zijn en ev pomp vervangen
koelsysteem afvullen met oranje koelvloeistof/antivries
koelsysteem na enkele weken wederom spoelen en reinigen.
en dan maar hopen dat er na verloop van tijd geen lekkage komt van inlaatspruitstuk,waterpijpjes,vriesstoppen enz...
je kan de 2 slangen geloof ik ook wel makkelijk dr af snijden en dan met radiateur en al er uit trekken,of de pijpjes van de radiateur door knippen als je hem een stukje aantrekt want het is wel verstandig deze 2 ook te vernieuwen willen nog wel eens scheuren .
ff een vraag, wij hebben sinds een maand of 5 een matiz uit 2000, sinds kort wil hij WEER niet echt warm worden, alleen op stand 1 van de kachel. Hij heeft al een nieuwe thermostaat en waterpomp gehad, en ze hebben m al eens doorgespoeld ( misschien niet goed genoeg...??? ) t ene moment wil die wel dan denk je wat lekker en t andere moment is tie weer lauw.
Hebben jullie tips of een idee
15 jaar
100% zeker dat het schoepen wiel van de waterpomp weg geroest is, veel voorkoment probleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar