Daewoo-Chevrolet SPARK: nokkenaspositiesensor

Bouwjaar: 2013, Brandstof: LPG, Motorcode: B10D1, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 48

Ik ga morgen de bougies vervangen(een hele klus bij een spark) dan kom ik die sensor wel tegen.Hoe kan ik zien of de sensor wel of niet goed is.

ferdinand

Geplaatst door ferdinand , lid sinds 13 jaar geleden

12 Reacties

ferdinand, 5 jaar geleden

Vandaag mijn auto rijdend weg gezet en wil mijn kleinkinderen van school halen en hij slaat niet meer aan.De startmotor draait snel rond maar de motor wil niet aanslaan.Uitgelezen met Autel Maxiscan MS509 en krijg de volgende code"P0342 Sensor A cilinderrij 1 nokkenaspositiesensor G40 signaal te laag".Betekent dit ,dat sensor stuk is of moet ik het in de bedrading zoeken en waar zit deze sensor precies.Ik heb al gekeken voor een werkplaatrshandboek op Google maar heb er nog geen een gevonden.Ik hoor het graag.
Ferry

ferdinand, 5 jaar geleden

Ik heb op Google gezocht en daar zijn er meer met dit probleem,echter die auto's lopen wel maar niet goed.De mijne slaat gewoon niet aan.

thei11316, 5 jaar geleden

Dan de nokkenassensor vervangen,dacht dat deze aan de distributiekant van het blok zit,aan de bovenkant.
Anders even de service dealer van Chevrolet vragen waar de sensor zit.

Diagnoseoplocatie.nl PRO, 5 jaar geleden

Dat kan je alleen goed zien met een scope.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

ferdinand, 5 jaar geleden

Ik heb nog even een vraag.Is het normaal als de sensor stuk is ,dat de motor niet meer aanslaat.
Ferry

hobby-monteur, 5 jaar geleden

Ja.

Start hij nu nog steeds niet, soms doet hij het na een half uurtje ofzo wel weer.

ferdinand, 5 jaar geleden

Hij start nog steeds niet.Na een paar omwentelingen lijkt het of hij aanslaat, maar dat doet hij niet.

ferdinand, 5 jaar geleden

De sensor heb ik gevonden,zit achter het bobineblok aan de bakzijde .De dealer zei dat het ook aan de gascomputer kan liggen.Als die nat wordt geeft hij vreemde storingen.Ik heb het nagekeken.Alles is gort droog.Daar ligt het dus niet aan.Ik zoek nog even verder.
Misschien heeft iemand nog een idee, anders vervang ik de sensor.
Ferry

thei11316, 5 jaar geleden

Probleem met veel dealers is dat ze geen balle verstand hebben ven een LPG installatie en als ze er dan niet uitkomen het daar maar op gooien.
Wat je op het internet tegenkomt mbt de Spark is het bokkig rijden,een stel nieuwe bougies en deze afstellen op 0,7mm doed wonderen,het is echt niet altijd de nokkenassensor die de boosdoender is.
Bij de meesten gaan de bougiekabels ook maar net of net niet 60000km mee,de uitzonderingen daargelaten.

ferdinand, 5 jaar geleden

Ik ken die klachten ,maar mijn auto had daar geen last van.Hij loopt juist heel mooi.Echter op dit moment helemaal niet.Overigens ik heb hem net een paar weken.Wat ik altijd doe als ik een tweede hands auto heb gekocht, hem een grote beurt geven.Ik was daar mee bezig,maar toen stopte hij ermee.
Ferry

ferdinand, 5 jaar geleden

Wonder boven wonder,vandaag startte hij in een keer.Geen foutcodes meer uitgelezen. Elektronica blijft toch een raadselachtig gegeven in een auto.Bedankt voor het meedenken.
Ferry

ferdinand, 5 jaar geleden

Fout kwam weer terug.Nu nieuwe sensor ingezet en het probleem is nu echt verholpen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Spark of stel zelf een nieuwe vraag.