Ik start even een nieuw topic omdat na het verhelpen van een olielek het oliedruklampje bij een warme motor gaan flikkeren als hij stationair loopt. De garage, die het olielek verholpen heeft (nieuwe krukas kering), heeft de drukzender vervangen en het oliedruk ventiel nog gecontroleerd en schoongemaakt maar dat leek verder normaal te functioneren. Zijn gedachte was slijtage aan de krukas/drijfstang lagers. Ik heb een afspraak gemaakt met een andere garage om de oliedruk maar eens te laten meten. Het gekke is dat ik op dat lampje na echt geen enkele andere klacht heb . Motor tikt/klopt niet bij koude start, loopt mooi stationair en ook tijdens het rijden geen gekke geluiden, rook of andere dingen. Ook de trekkracht prima in orde.
Is, gezien dit alles, de kans dat de lagers versleten zijn toch reeel. En hoe groot is de kans dat er dan ook schade aan de krukas is ontstaan. Als de motor inderdaad druk verliest op de lagers kom je er dan mee weg door alleen die schaaltjes te vervangen. Heeft iemand daar ervaring mee hier?
Alle tips zijn weer welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet je zeker dat de goede olie erin zit(niet te dun)??
De garage zei dat ze er 10w40 ingedaan hadden. Is volgens mij de voorgeschreven olie?
Oliepomp inlaat is trouwens ook op verstoppingen gecontroleerd.
17 jaar
Niemand ervaring met het vervangen van de lagerschaaltjes?
Kan deze klacht misschien iets te maken hebben met het stationaire toerental?
Deze staat bij mij rong het tweede streepje +/- 650 en is soms wat onregelmating
(valt wat verder terug bij het intrappen van de koppeling om vervolgens weer op te klimmen.
Ik hoop toch nog op reacties!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar