Beste mensen,
Hierbij even een vraagje over mijn Daewoo Nexia uit 1997.
Daar ik problemen had bij het stationair lopen en optrekken (begon te stotteren/uitvallen) ben ik bij een garage geweest.
Een monteur wist mij te vertellen dat de radiateur lek was, nadat reeds voor 600 euro de verdelerkap + rotor, de bougiekabels en
de ontsteking vervangen waren. Toen daarna een nieuwe radiateur er in geplaatst, waarna het probleem verholpen moest zijn.
Toen liep de auto voor een zeer korte periode weer goed, totdat de problemen weer terug kwamen. Toen in allerijl naar de garage gereden 10 km verderop, maar halverwege bij een tankstation met een rokende motorkap stil gaan staan. De auto liep toen nog wel, maar er spoot een vloeistof onder de cilinderkop vandaan (heb weinig verstand van auto's, zie foto) tegen de radiateur, waardoor er witte rook ontstond.
Toen met horten en stoten bij de garage aangekomen waar mij verteld werd dat de koppakking lek was en er zodoende vloeistof onder hoge druk uit gespoten werd.
Nu is alleen mijn vraag of dit daadwerkelijk de koppakking is, daar er voor zover ik weet pure koelvloeistof uit gespoten wordt.
Zie de foto voor de details. Er lekt nogal wat vloeistof onder de auto, waarbij het ook op de uitlaat terecht komt waar deze uit het blok komt zetten.
[url=http://img527.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img527.imageshack.us/img527/1010/...[/img][/url]
(Probleem bevindt zich onder het bovenste gedeelte, achter de grote dikke slang die er uit komt zetten)
Met vriendelijke groet,
Danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou beginnen met het koelsysteem af te persen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar