Daewoo-Chevrolet Matiz: Onregelmatig lopen.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: F8cv

Goede dag

We hebben hier het volgende probleem.
Motor loopt onregelmatig stationair (alsof hij valse lucht krijgt).
We kunnen geen lucht lekkage vinden.
Gasklephuis hebben we schhoongemaakt,
Wie heeft een idee.

De Car-Rage

Geplaatst door De Car-Rage (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 15 jaar geleden

[quote=De Car-Rage]Goede dag

We hebben hier het volgende probleem.
Motor loopt onregelmatig stationair (alsof hij valse lucht krijgt).
We kunnen geen lucht lekkage vinden.
Gasklephuis hebben we schhoongemaakt,
Wie heeft een idee.[/quote]
Ik heb afgelopen zaterdag het inlaatspruistuk van zo'n autootje los gehad (koelwaterlekkage) en dus ook het gasklephuis. Van het gasklephuis loopt een stalen leiding naar beneden en zit daar met een nogal vreemde constructie met o.a. de bouten van het inlaatspruitstuk op de kop vast. Bij demontage van deze constructie bleek dat A: het buisje en aanverwante constructie bijna helemaal dichtgeslibt waren met zwarte carbonaanslag en B: dat de pakking van waarmee een en ander op de kop gemonteerd zit kapot was.

Kan me voorstellen dat de motor onregelmatig loopt als dit systeem helemaal verstopt zit (het zijn maar hele kleine gaatjes) ofwel dat de motor valse lucht zuigt vanwege de kapotte pakking.

Overigens liep de mijne na reiniging van het gasklephuis ook niet direct goed stationair. Toerental was te hoog (plm. 1500 rpm). Ben er mee gaan rijden en na een kilometer of 10 was alles weer goed. Waarschijnlijk heeft het motormanagement wat tijd nodig om zich te resetten of zo.
Rob.

Nubira-M (0), 15 jaar geleden

bij ons op het werk was er een tijdje terug ook een matiz met diezelfde klachten.
daar is een nieuwe inlaatspruitstuk met nieuwe pakking op gekomen, toen was het probleem verholpen.

@ Rklink
ik wil even reageren op uw laatste stukje.
het klopt dat de auto dan stationair te hoog loopt, bij toyota is het zo dat je er de efi zekering een paar minuten uit haalt, zodat ie zich kan resetten.
ik weet niet hoe dat bij daewoo is, en anders eventueel de klem van de accu er een paar minuten uit halen.

mvg, marcel.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

##ik weet niet hoe dat bij daewoo is, en anders eventueel de klem van de accu er een paar minuten uit halen.##

leuk die info als je t niet weet
er zijn merken die t dan alleen nog doen na opnieuw programeren via de fabriek waar de dealer op in moet loggen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.