👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Na alle voorgaande berichten te hebben gelezen begin ik en beetje te denken dat ik mijn nexia naar de sloop mag brengen! ik heb namelijk de volgende"problemen".
1.)de auto verliest koelvloeistof, maar wordt niet warm en er is geen witte rookuitstoot. Ook zie ik geen schuimlaagje bij de oliedop en het oliepeil is goed. (kan er dan toch nog een lekke koppakking zijn?) Maar ook zie ik nergens sporen van lekkage (wel een lichte witte aanslag op de slang voordat hij het motorblok ingaat). Ook is het verlies zeer ongregelmatig, soms na 2 weken stilstaan moet er een kwart fles bij en na 2 weken vollop rijden verandert er niets!
2.)ik ruik als de auto opstart en tijdens het rijden af en toe wel een koelvloeistoflucht, als ik m'n kachel aanzet.
3.)de auto lijkt een beetje te stotteren bij het optrekken, dit probleem heb ik niet altijd en dat is juist het vreemde?? (houdt in bij optrekken)
zeker dat laatste schijnt nogal veel voor te komen bij een nexia, maar nu moet de auto binnenkort gekeurd worden.
Wat zal het repareren van van deze probleempjes mij kosten? zou het nog een waardevolle investering zijn? want het vreemde is dat ik verder NIETS merk, 1 keer schoot de temperatuur meter omhoog: koelvloeistof op maar sindsdien blijf ik bezig met bijvullen (nu in een maand tijd een bijna 2 hele flessen) (ongeveer 1500 km gereden). Met rijden merk ik verder niets, ja dat hij inhoudt maar dat doet hij eigenlijk al jaren. Ik lees hier dat dat een probleem is? Daar wil ik dan wel gelijk naar laten kijken, want op het verlies van koelvloeistof na vindt ik hem prima rijden en zou ik zo een lange rit aandurven.
Wat zou dit me ongeveer gaan kosten om te laten verhelpen(want ik ben nog wel steeds trots op m'n bolide!) (ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, zelf niet zo technisch namelijk;))
PS. Het stotteren en tegenhouden gebeurt alleen in de eerste 2 versnellingen, de derde versnelling hapert heel zelden en in "z'n 4" trekt hij zonder moeite snoeihard door??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
2 als je koelvloeistof reukt met het aan zetten van de kachel dan kun je er van uit gaan dat de radiateur van de kachel lek is.
dus die zal vervangen moeten worden.
3 laat het storinggeheugen uitlezen en komt er noks uit proberen eens door injectie cleaner door de tank tedoen.
wat de kosten betrefd weet ik niet voor de kachel radiateur moet het dashboard eruit dus dat is bets wel wat werk.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar