Ik krijg de foutcode P0300 bij het uitlezen te zien,Overslag in één of meerdere cilinders.Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
Merk dat ik dan op 3 cilinders rij.
Ik heb een week of 4 terug nieuwe bougies+kabels + bobine gemonteerd,dat heeft even geholpen,als ik nu de foutcode reset en de motor start is hij meteen weer terug,zowel op benzine als op LPG.
Eerder heb ik bij die P0300 nog P0131 gehad(Lambdasonde B1 signaal te laag) maar die is over nadat ik de stekker verbindingen een paar keer los en weer vastgemaakt heb en daarbij ook nog P0171 ( Cinderrij 1 brandstofberekeningsysteem....brandstofsysteem te arm)maar is ook na ressetten niet meer terug gekomen.
Geplaatst door thei11316 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Tacuma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
oldford (0) PRO, 10 jaar geleden
Wat is de waarde van de fuel trims op dit moment?
Zit er een behoorlijk verschil tussen de waarde van de fuel trims op benizne en op LPG?
thei11316 (0), 10 jaar geleden
De fuel trim zit een minimaal verschil in tussen benzine en LPG.
Ik heb de compressie gemeten was op ciliner 1 en 4 uitstekend en op cilinder 2 en 3 erg weinig,heb niet naar de waarde gekeken omdat het voor mij duidelijk is,koppakking lek tussen cilinder 2 en 3.
Begrijp nu dan ook de andere foutcodes.
Oldford in ieder geval alweer bedankt voor het meedenken.
thei11316 (0), 10 jaar geleden
Vandaag de cilinderkop er af getrokken en idd de koppaking is tussen cilnder 2 en 3 doorgeslagen.
Hans4040 (295) PRO, 10 jaar geleden
Gegevens aangepast; Tacuma van gemaakt
mvg.
moderator
thei11316 (0), 10 jaar geleden
Merci Hans
thei11316 (0), 10 jaar geleden
Vandaag de laatste restjes opgebouwd en hij rijdt weer als een nieuwe.