auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Nubira 1.6: Pruttelt (na reparatie distrubitieriem)

Bouwjaar: 1997

Hallo
Na het breken van mijn distrubitieriem zijn er 8 kleppen vervangen en is de motor weer helemaal opgebouwd.
Maar nu pruttelt ie als een gek en rookt ook nog eens erg,veel olieverbruik ik bedoel dus dat het vermogen weg is,alsof ie maar op 3 cilinders loopt.alles nog een keer extra gecontroleerd,(of ie op tijd staat,bougies vonken allemaal,compressie,alle vier de cilinders zijn gelijk,ecu gereset (accupolen los 30 sec,)bougiekabels gecontroleerd ook nog eerst bij een dealer geweest die hem heeft uitgelezen en was verder goed.
Ik weet het niet meer
HELP A.U.B
Herman Rekers

Geplaatst door

heman (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probeer hem eens een tijdje op toeren te houden kan wel enkele minuten duren klepstoters zetten zit dan op druk.

johnny5753 0
badge

19 jaar

Bedankt voor je reactie Don maar hielp niks, er gebeurde zelfs iets raars ,mijn uitlaat werd gloeiend heet zo ergs zelfs dat ik dacht dat mijn auto in brand stond (catalisator????)

heman 0

19 jaar

Een uitlaat wordt normaal erg warm. Een katalysator werkt pas boven de 300 (driehonderd) graden Celsius. Op vollast kan de uitlaat wel 700 graden worden. Echter, als je bij bovenstaande test een brandlucht rook, of de uitlaat roodgloeiend stond dan is er iets behoorlijk fout. Verder proberen zal resulteren in grote schades (katalysator smelt, kleppen verbranden, zuigers smelten, etc). Het lijkt erop dat de ontsteking niet op tijd staat (veel te laat).

oldford 0
badge

19 jaar

Onsteking is gecheckt door deawoo-dealer dus snap er nog steeds niks van

heman 0

19 jaar

met de ontsteking kan je niets verstellen , hier zit een dis-bobine op die word aan gestuurd door een bdp sensor. de volgorde van de bougie kabels kan natuurlijk wel fout.
met hier door op het verkeerde moment een ontsteking krijg
je het verschijnsel van een over hitte uitlaat zoals je beschrijft.
trek tijdens het lopen eens om de beurt een bougie kabel los
om te kijken welke cilinders goed of niet goed lopen.
het is bij een 1.6 nubira bijna niet mogenlijk om iets verkeerd
te monteren behalve distributie timing en bougie kabels.
laat me eens weten hoe het af loopt, ik ben zelf monteur bij
een daewoo dealer en vindt dit wel een interresante storing.
groeten rob

verrace 0
badge

19 jaar

Bedankt Rob maar de volgorde van de bougiekabels is ook goed.
Heb hem nu naar het bedrijf gebracht die de kop heeft gerepareerd en daar staat ie nu nog, ze dachten dat het misschien een kapotte of gescheurde zuiger kon zijn of anders iets met de klephoedjes en lijkt dat mij ook eerder het geval omdat alle 4 de bougies zwart en en olie-achtig zijn.
Ze gingen een lektest doen.
Ik hou jullie op de hoogte........

heman 0

19 jaar

Heb hem net opgehaald en hun conclusie is dat de schraapveren niet meer goed zijn,ik heb daar mijn twijfels over alle 4 mijn cilinders zijn vettig dus dat zo toch betekenen dat alle vier de schraapveren kapot zijn en dat lijkt me erg sterk??????

heman 0

19 jaar

Update!!!
Loopt weer als een trein,,,heb zelf de zuigerveren vervangen,de schraapveren zaten muurvast,waarschijnlijk als gevolg van slecht olieverversen en het lang stil laten staan van de auto
Bedankt allemaal voor jullie advies

heman 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.