Na het plaatsen van een nieuwe accu, nog steeds het zelfde probleem. Namelijk een lege accu.
Na overstarten komt de accu niet boven de 13.2 volt.
Met alle lampen aan zakt de spanning naar 12.4 volt (bij 2000 toeren)
De accu laad dus wel een beetje bij, maar niet genoeg.
Kan dit aan de spanningsregelaar liggen.
En zo ja, waar zit deze gemonteerd bij een Nubira 2.0 cdx van '98.
b.v.d. Groeten Tommy.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan aan de spanningsregelaar liggen.
Kan aan de dynamo zelf liggen. bijv. een kapotte diode. Dan kan de dynamo niet meer zijn maximale stroom leveren en bij veel belasting zakt de spanning dan in elkaar.
Kan ook aan slechte kabelverbindingen liggen. De dynamo regelt de spanning op zijn aansluitingen. Die is altijd constant bijv. 14,3V. Als je onderweg naar de accu 1,5V verliest door een slechte verbinding hou je weinig over.
Gr.
Paul
de spanningsregelaar zit in de dynamo zelf, maar die zal waarschijnlijk niet kapot zijn hoor.
zowieso gaan dynamo's van een nubira bijna nooit kapot.
ik heb bij nubira's en leganza's al een paar keer mee gemaakt
dat de massa kabel is geoxideerd van de accu naar het chassis.
vooral waneer de oude accu langs de polen heeft gelekt(witte poederige aanslag) een nieuw oogje aan de kabel klemmen en alles
goed schoon schuren is meestal de op lossing.
gr. rob
Eindelijk opgelost.
Na het meerdere malen kontroleren van alle kabels en verbindingen nog steeds geen goed resultaat.
Als ik tijdens het rijden geen verbruikers zoals radio, leeslampjes, navigatiesysteem e.d. aan had staan ging het redelijk goed met het starten.
Maar na het verwisselen van de dynamo zijn alle problemen opgelost.
Rob en Paul bedankt voor jullie advies.
Gr. Tommy
19 jaar
Fijn dat het is opgelost!
Gr.
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar