Als bij stationair de gaspedaal flink wordt ingedrukt komt
het toerental stotterend op gang tot 2000 rpm maar daarna
vloeiend en snel. Als de pedaal rustig wordt ingedrukt zoals
bij rustig optrekken geen problemen. Vanaf 2000 rpm reageert
de auto verder normaal en accelereert goed ook bij plankgas.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ergens een probleem met een sensor. Kan een elektrische oorzaak zijn of een mechanische zoals valse lucht.
Sensoren laten contrioleren door de dealer en repareren wat defect is.
Hopelijk is het iets waarvoor buiten een dealer om ook wel
een oplossing is te vinden. Kan het niets te maken hebben
met het ontstekingstijdstip?
15 jaar
Normaal gesproken wordt het ontstekingstijdstip geregeld door de computer. Dit aan de hand van de signalen van de diverse sensors.
Bij een verkeerd signaal van een sensor kan het tijdstip ontregeld raken.
Maar dat kun je niet instellen/bijstellen, dus zijn we terug bij het controleren van de sensors door de dealer.
Is het ontstekingstijdstip niet afhankelijk van het toerental?
Dan zou het dus om een toerental sensor moeten gaan.
15 jaar
Als de toerental sensor het niet of niet goed doet, slaat de motor af of gaat gigantisch inhouden, waarbij de toerenteller ook vreemd doet. Lijkt me niet dus.
Hoelanger je blijft doorrijden met het probleem, hoe groter de kans op vervolgschades, zoals defecte katalysator of verbrande kleppen. En dan wordt het pas echt duur.
ik heb dit probleem ook gehad en heb de gaskleppositiesensor vervangen
daarna was het weg mischien is dit bij U ook het geval
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nexia of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar