close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet KALOS: Rem rechtsvoor loopt aan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: F14D3, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 69

Beste lezers,

Begin dit jaar heb ik een vervelend probleem gehad met mijn wiel rechts voor. Ik merkte dat bij snelheden boven de 90 Km/h mijn stuur ineens heftig begon te trillen. Mijn auto maakte het geluid alsof er een centrifuge begon te lopen. Ook bij het remmen begon de auto flink te trillen/klapperen. De dag erna trad het probleem weer op en dus de ANWB gebeld. Wegenwacht kon niets vinden maar zij wel dat mijn wiel vast had gezeten, remschijf was blauw en gloeiend heet. Advies was om na het remmen beetje met het stuur te wiebelen en af te wachten. Het probleem leek weg.

Tijdje geleden kwam dit probleem weer terug, toen ben ik ermee naar een automonteur geweest. Na een ritje van slechts 6 km kwam was de remschijf weer gloeiend heet en zat het wiel vast. De remslang zat waarschijnlijk verstopt: de oliedruk kon wel heen maar niet terug. Remslang vervangen en het probleem is weer even weg geweest.

Nu 3 weken geleden op een lange rit merkte ik wederom dat mijn benzine verbruik dramatisch steeg en dat mijn auto weer klapperde tijdens het remmen. Ook nu was het wiel/remschijf veel heter dan bij het wiel links voor. Waarschijnlijk is de remschijf door de vorige keer krom getrokken dus deze wordt overmorgen vervangen.

Maar mijn gedachte is: als de rem/remklauw ook deze schijf klem zet dan ben ik over een tijdje weer aan de beurt. De automonteur heeft hier ook aan gedacht maar gaf aan dat het verder alleen nog de hoofdremcilinder kon zijn, echter zou het dan ook links voor op moeten treden dus dat lijkt uitgesloten. Voor de volledigheid, ik ben een leek op autotechnisch gebied.

Zijn er onder jullie mensen die dit probleem herkennen en/of ideeën hebben waar het nog meer aan kan liggen? De wielbalans is meerdere keren nagekeken en die is goed.

Groet van Erik.

Geplaatst door

erikvdh (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je abs pomp is ook een verdachte in dit verhaal , verstopping of plunjer die blijft hangen bv.
Alles van de remklauw goed gangbaar maken in iedergeval , als daarna de boel nog warm wordt , draai dan je ontluchtingsnippel eens los , spuit de olie er uit , heb je toch verderop een verstopping , slang is namelijk al vervangen , kom je bij een remdrukverdeler of abs pomp uit.

Beste Kaleido 1,

Dank voor je reactie :)

ABS pomp zat ik ook aan te denken maar ik heb eens eerder een probleem gehad met de ABS (schakelde te snel in) en toen ging mijn ABS lampje ook branden. De sensoren zijn toen vervangen en sindsdien is dat euvel opgelost.

Stel het zou de ABS pomp zijn, kan dat dan ook zonder dat het ABS lampje gaat branden? Moet de auto dan misschien een keer uitgelezen worden om te kijken of er een storing in zit zonder dat er indicatorlampjes gaan branden?

Groet van Erik.

erikvdh 0

6 jaar

Dit is een mechanische storing zoals ik het zie , elektrische/electronische storingen worden wel geregistreerd , simpele uitleg.
Uitlezen kan zo wie zo geen kwaad.

Update, het euvel is gevonden. In de remklauw zit een cilinder waar een remzuiger inzit. Deze was door roest en vuil vastgekoekt waardoor deze niet meer terug naar de beginpositie terug ging.

Remklauw vervangen en nu is het probleem eruit.

erikvdh 0

6 jaar

bedankt voor de feedback , prettige feestdagen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Kalos of stel zelf een nieuwe vraag.