Daewoo-Chevrolet Matiz: Ruitenwissers voor slaan door naar de onderkant...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8

Hallo allemaal ik heb net een matiz gekocht, en nu sloegen de ruitenwissers aan de voorkant door naar de onderkant.
Er zit speling in en ik wil dit graag verhelpen en heb gehoord dat je dit heel goed zelf kan doen, door een nieuw ruitenwisserstang er in te plaatsen of een nieuwe motor...
Nu heb ik overal gekeken op internet via google waar ik die onderdelen kan kopen (nieuw) maar ben tot nu toe nog nergens een bedrijf tegen gekomen waar ik dit als particulier kan bestellen..
weet iemand misschien een adres bij mij in de buurt (winschoten "Groningen") of een bedrijf waar ik dit via interet kan bestellen???

hoop dat u me kan helpen..
Met Vriendelijke Groet,

Gert

gert68

Geplaatst door gert68 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Speling is niet de oorzaak, maar doordat de wisserarm niet vast zit op zijn as is deze verdraaid. Verwijder de betreffende arm(compleet mert wisser)
Laat de wissers draaien en ze uit. monteer nu de wisserarm op de juiste positie, en zet de arm goed vast op de as...

gert68 (0), 10 jaar geleden

Hallo Cor, bedankt voor de tip

Oke,ik heb dit even geprobeerd wat je gezegd hebt, en allebeide armen los gemaakt, er af gehaald, laten draaien langzaam als snel en toen de armen er weer stevig op gedraaid in de juiste positie...

Daarna heb ik het weer laten draaien en de eerste twee keer draaide hij goed, maar de derde keer sloeg de linker wisser toch weer door naar de onderkant van de voorruit hij ligt dan tegen de wisser van de rechter aan..

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja, er zit toch iets los... De as waarop de wisserarm wordt vastgezet is aan de andere kant op een hefboom geklonken of gelast.. Daar zit nu de fout. Gewoon de arm op de as lassen. en daarna herhalen wat ik eerder meldde.

Tijdens het lassen moet de as uit zijn lager genomen zijn. Als je goed kijkt zie je om de as een borging zitten. Die kun je op de auto er af halen. Hopelijk heb je nu aan de achterkant voldoende ruimte om de as er uit te laten zakken. Je moet dan ook het scharnierpunt op de hefboom los gemaakt hebben...

Lassen (CO2 of electrisch) kan alleen als beide delen van staal zijn. Opnieuw klinken zal niet lukken (denk ik) Dus dan ff naar de dealer...Of de sloop.. waarbij je weet waar je op moet letten....

gert68 (0), 10 jaar geleden

Hallo Cor, je had idd gelijk de de rubber tussen de kop van de aandrijf stang (horizontale) was versleten en lag er af.
Ik heb dit opgelost door een rubberstukje er tussen te stoppen en daaromheen een Ty-rip goed vast aan getrokken deze zit nu muurvast en werkt weer goed. later als deze weer los gesleten is kan ik altijd nog even overwegen om een nieuwe stang er in te plaatsen (van de schroot ;-) ) bedankt voor je hulp!!!

groeten Gert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.