auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Matiz: servicelampje en motortemperatuur

Bouwjaar: 1999

Ik heb wat problemen met mijn Matiz SE. De motortemperatuur liep op een gegeven moment op. Het koelvloeistofpeil stond erg laag en lekte. De garage heeft vervolgens de radiateur en de expansievatdop vervangen. Na deze vervanging bleef de motortemperatuur erg laag. Alleen in een file loopt deze iets op. Ook de verwarming werkt niet meer zo goed als voorheen.
Na de reparatie is het servicelampje met enige regelmaat gaan branden. Als de motor uitgezet wordt en vervolgens weer wordt gestart houdt het branden van het servicelampje op. De garage heeft vervolgens de magneetklep vervangen. Ook dit loste het probleem niet op. Vervolgens is de temperatuurzender vervangen maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

Wie weet raad want ik krijg zo onderhand het idee dat het echte probleem te maken heeft met de motortemperatuur en er te veel onnodige dingen worden vervangen.

Geplaatst door

diddle (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi,


praten we hier over een dealer? of een vakgarage..
________________________________________________________

dit is natuurlijk de kunst niet om alles maar zo zonder resultaat te gaan vervangen.

als monteur moet je het euvel zoeken.. RARA, waar zit het konijn!!

dring hier op aan.. bij je garage of dealer??

en hou de hand op de KNIP

en bied de auto eens aan bij een andere dealer


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

waarschijnlijk zijn de schoepen van de waterpomp opgevreten en is het koelsysteem verontreinigd en nu de thermostaat ook kapot door het te heet worden van de motor.Ga zeker eens naar een merkdealer of bel naar daewoo zelf(als de auto altijd in onderhoud is geweest bij een dealer) want dit is zeker een bekend probleem(er is een modificatie op de koelvloeistof geweest ivm de reactie op de in het blok gebruikte materialen)

kees6216 0

20 jaar

auto is bij dealer in onderhoud.
thermostaat is inderdaad kapot. motor wordt niet warmer dan ongeveer 65 graden.
Zal vervanging thermostaat het probleem oplossen of moet er daarna waarschijnlijk nog meer vervangen worden (zoals schoepen waterpomp)?

diddle 0

20 jaar

als de motor warm is en er loopt koelvloeistof door het slangetje vanaf de radiateur naar het expansievat(bovenste dunne slang op expansievat)is de pomp waarschijnlijk goed.dit kun je controleren door de motor warm te laten draaien zonder dop op expansievat en te kijken of er koelvloeistof via het slangetje het expansievat inloopt dit gebeurt pas als de motor goed warm is

kees6216 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.