Beste,
Op koude motor draait en rijd best goed, maar op temperatuur schokken stotteren en niet reageren op gas daarna valt ze stil en krijg heel moeilijk gestart. Bougies, bougie kabels, delcokap, rotor, benzine filter zijn vervangen en ontsteking is op punt gebracht... geen verandering. Heb 2 weken geleden gekocht moet nog naar keuring krijg geen kans. Vanmorgen had ik een afspraak ben in pan gevallen was telaat en de wagen gewoon op straat achter gelaten, ben einde raad heeelp! !!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zoals je de storing beschrijft gaat mijn gedachte uit naar een defecte koelvloeistof temperatuur sensor ,
een defecte KVS sensor geeft vaak dezelfde symptomen .
2de mogelijke oorzaak is een vacuumlek in het vacuum gedeelte (slangetjes - inlaatspruitstuk - map-sensor)
Je hebt al het 1 en ander vervangen bij deze auto zonder resultaat helaas .
brand het motorstoringlampje ? zo ja, dan auto uit laten lezen .
anders op bovenstaande punten (laten) controleren .
succes .
Thx . Voor uw hulp, heb bijna een week niets meer gedaan . Zal morgen een nieuwe kvs bestellen en hou u op de hoogte. Grt.
9 jaar
Beste Limbra,
Heb vandaag kvs sensor vervangen en probleem met stil vallen is opgelost maar, als ik zelf motor afzet krijg ik hem niet terug gestart. Wanneer de motor draait en probeert aanteslaan puft en stottert langs de uitlaat met gedruppeld water. Als de motor koelt start ze zonder probleem. Mvg.
8 jaar
Controleer eens of de bougies vonken (ontsteking) als de motor niet aanslaat ,
Hoe? haal er een bougie uit , steek de bougie kabel op de losse bougie en leg deze tegen massa , laat een 2de persoon de motor starten en kijk of de bougie vonkt , vonk moet krachtig , regelmatig en blauw zijn ,
(Niet de bougie vast houden i.v.m. hoog spanning)
is het echt water wat uit de uitlaat komt of onverbrande benzine ?
(onverbrande benzine is heel slecht voor de katalysator) .
succes .
Beste Limbra,
Alles dat u opgenoemd hebt werkt en t'his werkelijk water dat er uit komt. Ik bestel morgen nokkenas sensor en luchtmassameter en hopen dan dat het opgelost is . Dan schiet enkel nog lanbdasonde over ha ha. Thx. Ik hou u zeker op hoogte.
8 jaar
Waarom van alles vervangen op goed geluk , kost een hoop onnodig geld in mijn ogen , ik zou eerst eens goed diagnose stellen , of laten doen , is goedkoper dan onderdelen vervangen in de hoop dat de veroorzaker er uiteindelijk bij zit.
Ja d'as ook waar maar, ben naar twee garage geweest (niet service daewoo) ze hadden geen stekker die op paste en service vroeg 75 € exclusief BTW enkel om uitlezen mits bijkomende kosten om fouten te wissen En zou ik de wagen twee tot vier dagen kwijt zijn. Ik dacht nokkenassesor 64€ en luchtmassameter weet de kost nog niet , dus die twee nog en zou ok moeten zijn. NOG NIET gewoon naar stort. Ha ha 😂
8 jaar
Waar woon je in vredesnaam , ga ik in die regio een garage beginnen , loop je rap binnen !!!!!!!!!
Ha ha Deurne België. Hier moet alles geld opbrengen. Ik hou je wel op hoogte. Thx.
8 jaar
Is toch gewoon een OBD2 stekker die je nodig hebt om uit te lezen,5min werk.
8 jaar
helaas is dit nog een merkspecifieke uitleesstekker. Ook problemen mee gehad om zo'n stekker geleverd te krijgen. Kunt er OBD eigenlijk helemaal niets mee, beste en makkelijkste manier is de knippercode's eruit frutselen, hiervoor moet je 2 terminals doorverbinden ( weet zo niet meer welke) en dan gaat het MM lampje de knippercode's spugen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar