close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet TACUMA: Stationnair lopen lukt niet meer.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: A16DMS, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Een tijdje geleden heb ik de brandstof wat meer leeggereden dan gebruikelijk (niet leeg getrokken). Sindsdien is de auto langzaam maar zeker onregelmatig stationair gaan lopen. In de loop van enkele maanden is het zo erg geworden dat de auto nu weigert stationair te lopen. Boven 1.500 toeren loopt ie nog perfect. Mijn eigen universeel garage komt er niet meer uit. Voor de zekerheid is het brandstoffilter vervangen en de tankinsert gecontroleerd. De auto naar een dealer gebracht en die begint meteen met "het wordt een dure reparatie".
Gaarne hoor ik wat suggesties waar ik het zoeken met.
Vast bedankt.

Geplaatst door

FvdL (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe verklaard de dealer de "dure reparatie"..?
Wat mankeerd er volgens hem dan aan..?

Hans4040 1295
badge vip badge

7 jaar

De wagen is terug van de opel dealer en zij konden niets vinden maar het probleem is er nog steeds. Zij stellen voor de board computer te vervangen. Dit gaat me zeker €1000 kosten met het geval dat de distributie riem vervangen moet worden. Dit is de gehele wagen niet meer waard. Ik heb nu met de auto een stukje gereden en hij stottert. Dat wil zeggen hij geeft voor +/- 5 seconde te weinig benzine , remt daardoor af en schiet dan weer vooruit en rijdt normaal voor 15 sec. Heel onplezierig om te rijden.
Ik sta op het punt om de auto op te geven (opkoper). Tranen met tuiten....

FvdL 0

7 jaar

De dealer begon nl. over het vervangen van de computer (trial & error methode).
Wel is het zo dat het afkoppelen van de stekker van de EGR klep, de auto WEL stationair loopt. Maar in de stad gaat houdt de motor volledig in om na drie seconden weer 400 meter gewoon te lopen (in de derde versnelling).
In de vijfde versnelling bleef ie gewoon lopen.
Uiteindelijk is de auto helaas afgevoerd. reparatiekosten begonnen te torenen boven de waarde van de auto. RIP

FvdL 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.