Daewoo-Chevrolet Matiz: stotteren en afslaan bij koude motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8

Bij koude motor , stottert of slaat hij af .
warme motor geen problemen meer.
Waaraan kan dit liggen?

groet, Herman

nijhuis8180

Geplaatst door nijhuis8180 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

nijhuis8180 (0), 9 jaar geleden

ik heb de fout al gevonden, defecte bougie.

Hans4040 (330) PRO, 9 jaar geleden

[b]Door moderator verplaatst[/b]

Ik dacht de fout gevonden te hebben door de bougies te vervangen.
Het is wel minder geworden met inhouden., maar als de motor echt koud is doet hij het de eerste 500mtr. nog steeds.
ligt dit nu toch aan de ontsteking of moet het elders gezocht worden?

groet, Herman

nijhuis8180 (0), 9 jaar geleden

Iemand nog een idee waar ik de fout moet zoeken?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Wat is het stationair toerental bij koude motor?

nijhuis8180 (0), 9 jaar geleden

Hij maakt inderdaad niet veel toeren z'n 800.
Zou het aan de choke kunnen liggen?
Hoe kun je daar wat aan doen?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

800 rpm is een normaal toerental. Misschien eens de gasklep controleren en evt. schoonmaken.

thei11316 (0), 9 jaar geleden

Is het nog de uitvoering met 1 bobine en een verdelerkap of met de disbobine?
Choke heeft hij niet,wordt automatisch geregeld.

Een Matiz is gevoelig voor slechte bougies en kabels(verdelerkap) en disbobine,kan ook nog een slechte nokkenassensor zijn.

nijhuis8180 (0), 9 jaar geleden

Hij heeft 1 bobine en verdelerkap.

thei11316 (0), 9 jaar geleden

Hoe ziet de verdelerkap en de rotor er uit?

nijhuis8180 (0), 9 jaar geleden

Lijkt er goed uit te zien

thei11316 (0), 9 jaar geleden

Draai de bougies er een uit,steek ze in de bougiekap en zorg dat ze goed massa maken en laat dan iemand even starten,ze moeten alle drie dan een fel blauwe vonk hebben,gaat de kleur naar donkerblauw off rood dan is de ontsteekspanning te laag.
Doe dan ook die test met de bobine,ook een bougie aan de bobinekabel en massa leggen en starten,blijft de ontsteekkleur niet goed dan is je bobine aan het overlijden.

nijhuis8180 (0), 9 jaar geleden

Ik ga het proberen, heb dit weekend geen tijd, dus volgende week.
alvast bedankt voor je reactie.

nijhuis8180 (0), 9 jaar geleden

Hallo Thei, het probleem is opgelost.
Ik heb nieuwe bougie kabels gemonteerd, de oude waren erg stug.
En , hij loopt als een zonnetje.
Erg bedankt voor je ideeen, ik had ze zeker uitgeprobeerd, als de kabels niet dit effect hadden gehad.

thei11316 (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor de feetback,gelukkig is het opgelost,tja bougiekabels hebben niet het eeuwige leven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.