close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Matiz: welke kleur draad komt op welke injector

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0,8

hallo

door steenmarter heb ik bepaalde kabels los van de injector stekkers nu heb ik andere gehaald van de sloop maar heb niet gekeken welke kleur op welke injector zat beetje dom van mij maar nu is de vraag weet iemand dit

gr peter

Geplaatst door

peter8762 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Injector 1 zwart
Injector 2 rood/blauw
Injector 3 groen/rood

Hans4040 1240
badge vip badge

9 jaar

Bedankt voor je reactie heb de injectors zo aangesloten zoals hier boven

Hij loopt nu wel maar loopt moeilijk stationair en als je gas geeft springt direct het storingslampje aan dan loopt hij mooi stationair en reageert ook goed op het gas
Zet je hem weer uit start je opnieuw is het lampje weer uit geef je weer gas gaat hij aan
heb ook het idee dat hij teveel benzine krijgt
En bij koude motor blijft hij niet stationair lopen zowel niet met als zonder het storingslampje iemand een idee wat dit kan zijn
hij heeft een poosje zonder dat het lampje aan ging goed gedraaid maar was van korte duur
Heb vacuumslangen na gekeken zijn allemaal goed kan het zijn dat de injectors vervuild zijn ?

peter8762 0

9 jaar

Hoe is het met de rest van de bedrading, is die ook aangevreten?
Koelvloeistof temperatuursensor, MAP sensor, stationair regeling, enz...

Hans4040 1240
badge vip badge

9 jaar

Heb een draad gevonden wat door lag die heb ik gesoldeerd verder niets kunnen vinden

peter8762 0

9 jaar

heb de auto poos terug gekocht met deze schade aan de injector kabels ook bleek de pakking van het inlaatspruitstuk lek te zijn
Nu heb ik de auto niet horen lopen omdat de koelvloeistof er direct weer uitliep dus weet niet of dit probleem er al was volgens oude eigenaar niet

bij het vervangen van de pakking heb ik goed gekeken of alles schoon en niet beschadigd was dit was niet het geval ook het aandraaien van de moeren volgens specificaties gedaan na dat ik de kabels van de injectors had gemaakt dacht ik
dat hij goed zou zijn dat is dus niet het geval

ook de bougies zijn zeer zwart als ik ze er uit haal maar toch staat alles op tijd naar mijn idee heb ook het idee dat hij ploft in inlaat spruitstuk maar loopt als storings lamp brand goed ook langere tijd stinkt ook niet pakt gas goed op
maar zet je hem uit en start je direct weer storing weg tot dat je gas geeft is hij terug ook na 10x opnieuw starten en ook al een poos uit geweest terwijl hij goed liep ging ook niet aan bij gas geven en na opnieuw te hebben gestart probleem weer terug dus voor mij groot raadsel

peter8762 0

9 jaar

Aangezien de auto niet lekker loopt heb ik geprobeerd om te kijken of het onstekings tijd stip klopt maar kom er niet echt verder mee zijn namelijk 2 types die aangegeven worden in h base
hoe kan ik zien of hij op tijd staat ?

als ik merk teken van de krukas op 0 draai staat er een streepje op de nokkenas die wijst naar boven en staat ontsteking (rotor)links boven in net als de zuiger aan distributie zijde

draai ik hem nog een x staat alles het zelfde als hier boven alleen wijst de ontsteking(rotor)naar rechts onder gezien als je vanaf bestuurders zijde naar ontsteking kijkt

welke is in dit geval goed

peter8762 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.